Hur kan vi hjälpa dig?

Ta del av svaren på de vanligaste frågorna och guider som hjälper dig att komma igång med olika digitala tjänster.

      Söker du svar på en fråga?

      Vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren om Swish, Internetbanken, kort, konton och betalningar, lån och krediter, pension och sparande och investeringar och en hel del annat.

      Tryggare och enklare att göra betalningar inom Europa

      Den 1 maj 2018 börjar nya regler gälla för betaltjänster. De innebär att du får lättare att hantera dina betalningar både inom Sverige och Europa.

      Läs mer om de nya reglerna

      Kom igång-guider

      Vill du komma igång med Internetbanken, Mobilbanken, Swish eller någon annan av våra digitala tjänster? Ta del av våra enkla guider som hjälper dig på vägen!

      Börja här

      Kontakta oss

      Ring oss dygnet runt

      Logga in och skriv till oss:

      • Chatt via Mobilbanken (kl 9-21)
      • Kundpost via Internet- eller Mobilbanken

      Skriv till oss (allmänna frågor):

      Smidiga sätt att ta kontakt på

      Det är många som ringer till oss varje dag. Vi strävar alltid efter att svara så fort vi kan och att ge dig så bra service som möjligt. Här är några tips på hur du smidigare kommer i kontakt med oss!

      • Logga in i appen Mobilbanken och se den aktuella kötiden. Då kan du välja en tid när det är färre som kontaktar oss.

      • Genom att först logga in i appen Mobilbanken, och sedan ringa oss genom att klicka på menyvalet "Ring Nordea 24/7" så är du redan identifierad när du kommer fram och vi kan hjälpa dig snabbare med ditt ärende, alla dagar dygnet runt.

      • Logga in i appen Mobilbanken och chatta med oss alla dagar 9-21.

      Varför ställer banken frågor?

      Vi ställer löpande frågor om våra kunders bankaffärer. Det är ett lagstadgat krav och en del av vårt samhällsansvar för att motverka brottslig verksamhet.

      Här hittar du svar på frågor om varför Nordea ställer frågor till dig.

      Tyck till om oss

      För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Vi vill gärna ha dina synpunkter för att bli en bättre bank för dig.

      Lämna dina synpunkter, förslag, klagomål eller blås i visselpipan.

      Beslut om flytt av moderbolaget

      Den 15 mars 2018 röstade Nordeas aktieägare ja till att flytta vårt huvudkontor till Finland och den europeiska bankunionen. 

      Läs mer om flytten av moderbolaget.