Söker du svar på en fråga?

Du får snabbast svar på din fråga om du ställer den till vår digitala kollega Nova.

Här får du hjälp med nya nätbanken

Nu kan du inte längre logga in i gamla internetbanken. Här har vi samlat tips för att hjälpa dig komma igång med nya nätbanken

Läs mer

Rörlig eller bunden boränta – vad ska jag välja?

Om du ska ha en rörlig eller bunden ränta beror på hur din ekonomi och livssituation ser ut.

Här tipsar vi hur du kan tänka om din boränta

Buffertspara med ränta på sparkonto

En buffert är något alla bör ha på ett sparkonto, för att kunna känna sig trygg om kostnaderna ökar och oförutsedda utgifter kommer.

Buffertspara på konto med ränta

Nyttiga länkar

Så påverkar det ekonomiska läget dig
Stigande räntor, inflation och ökade kostnader i samhället får många att fundera över sin egen privatekonomi. Ta del av våra bästa tips och råd kring hur du kan rusta din ekonomi för alla lägen. 

Kom igång med Mobilt BankID
Med Mobilt BankID kan du bland annat logga in i mobilbanken och Internetbanken, swisha, betala räkningar och deklarera elektroniskt. Kom igång här.Öppnas i nytt fönster

Hjälp en närstående med bankärenden
När en närstående behöver hjälp med att sköta sina bankärenden finns det flera olika sätt att lösa det på. Här beskriver vi fem olika sättÖppnas i nytt fönster och i vilka situationer de kan vara till hjälp.

Vad händer vid dödsfall?
Mitt i sorgen efter ett dödsfall uppstår många praktiska frågor. Här får du veta vad du bör göra och vad som sker automatiskt så allt går så enkelt och smidigt som möjligt i din kontakt med oss på Nordea.

Betalningar och överföringar

Få svar på frågor om betalningar och överföringar både inom Sverige och till utlandet.

Frågor och svar om betalningar och överföringar

Kort

Få svar på frågor om våra olika kort och hur du aktiverar ditt kort.

Frågor och svar om betal- och kreditkort

BankID och digitala tjänster

Få svar på hur du skaffar eller förnyar Mobilt BankID och kom igång-guider för våra digitala tjänster.

Frågor och svar om digitala tjänster

Konton

Få svar på hur du hittar ditt clearingnummer och information om konton och att byta bank.

Frågor och svar om konton

Bolån

Få svar på frågor om bolån och Gröna bolån.

Frågor och svar om bolån

Lån och krediter

Få svar på frågor om Privatlån, Medlemslån och Bil- och fritidslån.

Frågor och svar om lån och krediter

Sparande och investeringar

Få svar på frågor om sparande, Investeringssparkonto (ISK) och Gåvospar.

Frågor och svar om sparande

Pension

Få svar på frågor om det som rör din pension.

Frågor och svar om pension

Ungdom och student

Få svar på frågor om banktjänster för barn, ungdomar och studenter.

Frågor och svar om tjänster till ungdomar och studenter

Många ärenden kan du lösa själv dygnet runt

De allra flesta bankärenden kan du utföra själv via mobilbankenÖppnas i nytt fönster och nätbankenÖppnas i nytt fönster. Där får du en bra överblick över konton, kort, lån och sparande. Du kan t.ex.:

  • Se saldo och transaktioner
  • Göra betalningar och överföringar
  • Öppna/ stänga bank- och kreditkort för säkra internetköp
  • Se PIN-kod för bank- och kreditkort

Du kan också sköta många av dina vardagsärenden genom att använda vår automatiska talsvarstjänstÖppnas i nytt fönster.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Kundservice hjälper dig när du behöver. Du når oss snabbast och enklast genom mobilbanken - Hjälp. När du kontaktar oss via mobilbanken är du redan legitimerad när du kommer fram.

För vissa ärenden behöver du besöka ett av våra kontor för att få hjälp. Se vilka bankärenden som hanteras på kontor.