Söker du svar på en fråga?

Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga till chattroboten Nova. Du kan också ange ett sökord nedan, eller leta upp svaret i våra guider.

      Tillfälligt ändrade öppettider för Kundservice via telefon

      Vi förstärker nu Kundservice de timmar när flest kunder söker oss och ändrar tillfälligt våra öppettider för Kundservice på telefon 0771-22 44 88 till 08.00-20.00, alla dagar. Du hittar svar på vanliga frågor här på Kundservicesidan, och löser många ärenden i Mobil- eller Internetbanken. Kort kan spärras dygnet runt på 08-402 57 10.

      Deklarationsdags

      Deklarationsblanketterna är på väg. Senast den 15 april ska alla ha fått sina blanketter. Skatteverkets e-tjänst öppnar den 17 mars och inkomstdeklarationen ska vara inlämnad den 4 maj.  

      Här hittar du svar på dina frågor om deklarationen.

      BankID och digitala tjänster

      Få svar på hur du skaffar eller förnyar Mobilt BankID och kom igång-guider för våra digitala tjänster.

      Frågor och svar om Digitala tjänster

      Betalningar och överföringar

      Få svar på frågor om betalningar och överföringar både inom Sverige och till utlandet.

      Frågor och svar om betalningar och överföringar

      Konton

      Få svar på hur du hittar ditt clearingnummer och information om konton och att byta bank.

      Frågor och svar om konton

      Kort

      Få svar på frågor om våra olika kort och hur du aktiverar ditt kort.

      Frågor och svar om betal- och kreditkort

      Lån och krediter

      Få svar på frågor om Privatlån, Medlemslån och Bil- och fritidslån.

      Frågor och svar om lån och krediter

      Bolån

      Få svar på frågor om bolån och Gröna bolån.

      Frågor och svar om bolån

      Sparande och investeringar

      Få svar på frågor om sparande, Investeringssparkonto (ISK) och Gåvospar.

      Frågor och svar om sparande

      Pension

      Få svar på frågor om det som rör din pension.

      Frågor och svar om pension

      Ungdom och student

      Få svar på frågor om banktjänster för barn, ungdomar och studenter.

      Frågor och svar om tjänster till ungdomar och studenter

      Många ärenden kan du lösa själv

      De allra flesta bankärenden kan du utföra själv via Mobilbanken och Internetbanken. Där får du en bra överblick över konton, kort, lån och sparande. Du kan t.ex:

      • Se saldo och transaktioner
      • Göra betalningar och överföringar
      • Öppna/ stänga bank- och kreditkort för säkra internetköp
      • Se PIN-kod för bank- och kreditkort

      Hittade du inte svaret på din fråga?

      Kundservice hjälper dig när du behöver, dygnet runt årets alla dagar. Du når oss snabbast och enklast genom Mobilbanken - Kontakt. När du kontaktar oss via Mobilbanken är du redan legitimerad när du kommer fram.

      För vissa ärenden behöver du besöka ett av våra kontor för att få hjälp. Se vilka bankärenden som hanteras på kontor.