Chatta med oss Öppnas i nytt fönster

Söker du svar på en fråga?

Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga till chattroboten Nova. Du kan också ange ett sökord nedan, eller leta upp svaret i våra guider.

      Kom igång-guider för digitala tjänster

      Vill du komma igång med Internetbanken, Mobilbanken, Swish eller någon annan av våra digitala tjänster? Ta del av våra enkla guider som hjälper dig på vägen!

      Kontakta oss

      • Chatta via Mobilbanken (kl 9-21)
      • Skriv till oss via Kundpost i Internet- eller Mobilbanken

      Ring oss dygnet runt: 

      • 0771-22 44 88, från utlandet +46 771 22 44 88
        Som Nordeakund kommer du fram snabbare om legitimerar dig med personlig kod eller Mobilt BankID medan du väntar. 
      • Ring via Mobilbanken, logga in och ring oss genom att klicka på "Kontakt" i menyn längst ner. Då är du redan identifierad när du kommer fram och vi kan hjälpa dig snabbare.

      Nå oss i sociala medier

      Det här kan du göra själv i Mobil-eller Internetbanken

      • Kolla saldo
      • Föra över pengar mellan egna och till andras konton
      • Betala räkningar
      • Se ditt IBAN/BIC-nummer
      • Se ditt clearingnummer 
      • Öppna kortet för Internetköp
      • Ändra användningsområde för kortet
      • Ansluta till Swish
      • Ansöka om lån och se detaljer för lån

      Läs mer om Mobilbanken och Internetbanken.

      Varför ställer banken frågor?

      Vi ställer löpande frågor om våra kunders bankaffärer. Det är ett lagstadgat krav och en del av vårt samhällsansvar för att motverka brottslig verksamhet.

      Här hittar du svar på frågor om varför Nordea ställer frågor till dig.

      Tyck till om oss

      För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Vi vill gärna ha dina synpunkter för att bli en bättre bank för dig.

      Lämna dina synpunkter, förslag, klagomål eller blås i visselpipan.

      Kontantuttag och insättningar i Bankomats automater

      Flera av Nordeas kontor har inte längre manuell kontanthantering. Vi erbjuder dig i stället kontanthantering genom uttags- och insättningsautomater. 

      Läs mer om kontanthantering