Söker du svar på en fråga?

Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga till chattroboten Nova. Du kan också ange ett sökord nedan, eller leta upp svaret i våra guider.

      Ska du handla på nätet?

      Kom ihåg att alltid öppna ditt kort för "alla internetköp" i tjänsten "Öppna och stänga kort".

      Kortet är öppet i 60 minuter och stängs sedan automatiskt. Denna rutin har vi för att skydda dig mot kortbedrägerier på internet. 

      Så här öppnar du ditt kort i Mobilbanken eller Internetbanken.

      Kom igång-guider för digitala tjänster

      Vill du komma igång med Internetbanken, Mobilbanken, Swish eller någon annan av våra digitala tjänster? Ta del av våra enkla guider som hjälper dig på vägen!

      Kontakta oss

      • Fråga Nova
      • Chatta via Mobilbanken (kl 9-21)
      • Kundpost via Internet- eller Mobilbanken 

      Ring oss dygnet runt: 

      • 0771-22 44 88Öppnas i nytt fönster, från utlandet +46 771 22 44 88
        För att du som kund i Nordea ska komma fram snabbare, säg eller tryck ditt personnummer och legitimera dig med personlig kod eller Mobilt BankID medan du väntar på att vi ska svara.
      • Logga in i Mobilbanken, och ring oss genom att klicka på menyvalet "Ring Nordea 24/7". Då är du redan identifierad när du kommer fram och vi kan hjälpa dig snabbare.

      Nå oss i sociala medier:

      Det här kan du göra själv i Mobil-eller Internetbanken

      • Kolla saldo
      • Föra över pengar mellan egna konton
      • Föra över pengar till andras konton
      • Betala räkningar
      • Hitta IBAN/BIC-nummer
      • Hitta clearingnummer 
      • Öppna kortet för Internetköp
      • Ändra användningsområde för kortet
      • Swishanmälan
      • Ansöka om lån
      • Se detaljer för lån

      Varför ställer banken frågor?

      Vi ställer löpande frågor om våra kunders bankaffärer. Det är ett lagstadgat krav och en del av vårt samhällsansvar för att motverka brottslig verksamhet.

      Här hittar du svar på frågor om varför Nordea ställer frågor till dig.

      Tyck till om oss

      För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Vi vill gärna ha dina synpunkter för att bli en bättre bank för dig.

      Lämna dina synpunkter, förslag, klagomål eller blås i visselpipan.

      Kontantuttag och insättningar i Bankomats automater

      Flera av Nordeas kontor har inte längre manuell kontanthantering. Vi erbjuder dig i stället kontanthantering genom uttags- och insättningsautomater. 

      Läs mer om kontanthantering