Mobilbanken – appen för dina bankärenden

Håll koll på din ekonomi och gör dina bankärenden i mobilen var du än är. Betala räkningar med ett blipp, logga in med fingeravtryck och chatta med oss. Via appen får du tillgång till en rad smidiga tjänster som är anpassade för mobilen.

Nyheter i Mobilbanksappen

I mitten av februari 2020 lanserades flera nyheter i appen för att göra det enklare för dig som kund. Här har vi sammanställt de viktigaste.

  • Du kan ändra dina Swish-inställningar, som exempelvis beloppsgräns, direkt i appen. Klicka på Betalningar så hittar du Inställningar för Swish. Mobilbanken februari 2020
  • Startsidan i appen har ändrats:
    • Högst upp ligger nu genvägar till de vanligaste ärenden. 
    • Under genvägarna hittar du dina betalningar.
    • Under rubriken Genvägar hittar du ikonen för att logga ut och en ikon för den nya tjänsten Cashback. Med Cashback kan du (genom vår partner Meniga) få pengar tillbaka när du handlar med ditt kort.
    • Vill du ändra på din startsida hittar du pennikonen längst ner på startsidan.
  • Längst ner i menyn finns en ny flik för Tjänster.

Gör dina bankärenden enklast i Mobilbanken

Via Mobilbanken får du en bra överblick över dina konton, lån, kort och sparande. Du uträttar snabbt och enkelt dina bankärenden direkt i mobilen. Du kan bland annat skanna in pappersräkningar, göra överföringar och betalningar samt öppna och stänga ditt kort för säkra internetköp.  Så öppnar och stänger du kort för säkra internetköp

För att kunna använda Mobilbanken behöver du mobiltelefon – en iPhone, iPad eller Android-telefon där du kan ladda ner appar. Så skaffar du Mobilt BankID

För att använda Mobilbanken behöver du avtalet för Nordeas Internet- och telefontjänster, det har du redan om du använder Internetbanken.

Ladda ner vår Användarguide Nordeas Mobilbank (pdf, 1 MB)Öppnas i nytt fönster och följ enkla steg-för-steg guider för att komma igång med Mobilbanken.

Funktioner i appen

Vi har aktiva användare av Mobilbanken i olika åldrar. Och beroende på hur de använder appen i vardagen har alla sina egna favoritfunktioner. Vilken är din?

Betala dina räkningar

Betala räkningar

  • Betala räkningar (inklusive e-fakturor) och gör överföringar.
  • Använd QR-kodläsare eller OCR-skanner för pappersräkningar.
  • Se kommande betalningar och hantera dina mottagare.
Hantera kort och konton
Se dina lån
Följ ditt sparande
Kontakta oss via appen
Övrigt
Tekniska förutsättningar

Tekniska förutsättningar

Mobilbanken (Nordea Mobile Sverige)

  • Appen för iPhone och iPad är gjorda för iOS 10.0 och senare versioner.
  • Appen för Android är gjord för OS 5 och senare versioner.
    Android-appen är framtagen för mobiltelefoner, men fungerar även på de flesta surfplattor. Vi har för närvarande inte någon support för Android-surfplattor.

Tidigare version av Mobilbanken stängdes 3 september 2019

  • Det är dags att börja använda den nya versionen av Mobilbanken, eftersom den gamla versionen  stängdes den 3 september 2019. 
  • Uppdatera till den nya versionen från App StoreÖppnas i nytt fönster respektive Google PlayÖppnas i nytt fönster.
  • För att uppdatera till den nya versionen av Mobilbanken behöver du ha iOS 10 respektive Android 5. Om du inte har möjlighet att uppgradera kan du alltid använda Internetbanken istället.
Pris

Börja använda Mobilbanken

Ladda ner appen