Varför ska jag ha personlig kod?

Den fyrsiffriga personliga koden är viktig att lägga på minnet

  • för att kunna skaffa ett nytt Mobilt BankID om ditt gamla har gått ut eller om du behöver spärra det
  • för att kunna logga in i appen eller kunna identifiera dig när du kontaktar oss.

Tänk på att personlig kod inte är samma sak som PIN-koden till ditt kort eller säkerhetskoden till ditt mobila BankID.

Skaffa personlig kod 

För dig som har Mobilt BankID 

  • Appen: logga in och klicka på Profil, välj In- och utloggning och sedan Personlig kod, klicka på Ändra för att välja ny personlig kod.
  • Talsvar: ring 0771-22 44 88, välj 1 för Talsvar och tryck 58# för Välj/byt personlig kod.

För dig som saknar Mobilt BankID

  • Kundservice: ring 0771-22 44 88 och välj personlig service. 
  • Kontor: Besök ett bankkontor för att få din personliga kod via SMS.

Skaffa personlig kod i nätbanken

Logga in och Välj personlig kod under Övriga tjänster.

Logga in i nätbanken Öppnas i nytt fönster