Varför ska jag ha personlig kod?
En personlig kod är bra att ha för att:
- kunna skaffa ett nytt Mobilt BankID om ditt gamla har gått ut eller om du behöver spärra det,
- kunna logga in i appen och/eller identifiera dig när du kontaktar oss.
Den personliga koden är fyrsiffrig och viktig att lägga på minnet. Tänk på att personlig kod inte är samma sak som PIN-koden till ditt kort eller säkerhetskoden till ditt mobila BankID.
Skaffa personlig kod
För dig som har Mobilt BankID utfärdat av Nordea
- Appen: logga in och klicka på Profil, välj In- och utloggning och sedan Personlig kod. Klicka på Ändra för att välja ny personlig kod.
- Nätbanken: logga in och klicka på ditt namn i menyn uppe till höger, välj sedan Personlig kod.
- Talsvar: ring 0771-22 44 88, välj 1 för Talsvar och tryck 58# för Välj/byt personlig kod.
För dig som saknar Mobilt BankID utfärdat av Nordea
- Kundservice: ring 0771-22 44 88 och välj personlig service.
- Kontor: Besök ett bankkontor för att få din personliga kod via SMS.