Chatta med oss Öppnas i nytt fönster

Kom igång med Internetbanken

Så här kommer du igång med Nordeas Internetbank.

Skaffa Internetbanken

  • Du som är kund hos oss kan skaffa Internetbanken i samband med att du loggar in första gången (Mobilt BankID utfärdat av Nordea eller e-kod behövs), eller genom att ringa 0771-22 44 88.
  • Om du inte är kund hos oss kan du bli kund på nordea.se/blikund (Mobilt BankID behövs), eller genom att besöka något av våra kontorÖppnas i nytt fönster. Där får du hjälp att beställa det du behöver för att komma igång. 
Ladda ner vår Kom igång-guide: Skaffa Internetbanken (pdf, 348 KB)Öppnas i nytt fönster.

Två sätt att logga in

Mobilt BankID

Mobilt-BankID-56x106ID-handling som är enkel att använda och lagras i en app i din mobil. Om du vill betala räkningar, föra över pengar och beställa produkter. 

Skaffa Mobilt BankID 


E-kod

Kortlasare-NCR1-utan-kort-79x106Kortläsare som du använder tillsammans med ditt bank-/kreditkort eller inloggningskort från Nordea. Om du vill betala räkningar, föra över pengar och beställa produkter. 

Beställ kortläsare


Tekniska förutsättningar

Använd något av följande operativsystem: 

  • Windows 7
  • Windows 8 
  • Windows 10
  • Windows Vista
  • Mac OS X 10.6 - 10.9

Vi ger support på senaste versionen* av:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari

*Andra webbläsare och tidigare versioner kan fungera, men för dem har vi ingen möjlighet att hjälpa dig vid eventuella tekniska problem. Leverantörerna ger ut nya uppdateringar för att rätta till allt från enkla skönhetsfel till allvarliga säkerhetsluckor. Därför är det viktigt att du installerar nya uppdateringar när de kommer ut.  Leverantörerna ger inte heller någon support på äldre webbläsare.

Frågor och svar

Om digitala tjänster

Läs mer