Chatta med oss Öppnas i nytt fönster

Digitala tjänster

Med digitala banktjänster kan du snabbt och enkelt göra dina bankärenden i mobilen, datorn eller surfplattan, var som helst och när som helst.

Våra digitala tjänster

För att komma igång och göra dina bankärenden digitalt behöver du Internetbanken och Mobilt BankID. När du har kommit igång med det är det dags att ladda ner Mobilbanken och Swish för att exempelvis kolla saldo, betala räkningar och skicka pengar.

Internetbanken

Uträtta dina bankärenden online. Betala räkningar, beställ produkter, se över ditt sparande och din pension.

Läs mer om Internetbanken

Mobilbanken

Med appen har du banken i fickan. Apparna finns för iPhone, iPad, Android.

Läs mer om Mobilbanken

Mobilt BankID

Ger dig tillgång till en rad tjänster. Använd appen till Internetbanken, Mobilbanken, Swish m.m

Läs mer om Mobilt BankID

Swish

Skicka pengar till andra privatpersoner via mobilnumret.

Läs mer om Swish

Talsvar

Gör dina bankärenden snabbt och enkelt via vår automatiska talsvarstjänst.

Läs mer om Talsvar

Apple Pay

Med Apple Pay kan du enkelt göra säkra kortbetalningar i butik med din iPhone.

Läs mer om Apple Pay

Google Pay

Som Nordeakund med en Android-telefon kan du göra säkra köp i butiker som tar emot kontaktlösa betalningar, i appar och på webben.

Läs mer om Google Pay

Samsung Pay

Du som är Nordeakund och har en Samsungtelefon betala enkelt och säkert med kort i butik via mobilen.

Läs mer om Samsung Pay

Nordea Wallet

I Nordea Wallet får du en överblick över alla dina kortköp oavsett om du betalat med smartklockan, mobilen eller det fysiska kortet.

Läs mer om Nordea Wallet

Betalo

Med Betalo kan du använda ditt Nordeakort att betala räkningar, göra överföringar till svenska bankkonton och göra utlandsbetalningar.

Läs mer om Betalo

Meniga Rewards

Med Meniga Rewards kan du använda ditt Nordeakort för att få belöningar hos butiker och restauranger du handlar hos. Du får pengar tillbaka automatiskt!

Läs mer om Meniga Rewards

Kwick – digitala kvitton

Med Kwick får du koll på dina viktiga kvitton så de finns tillgängliga när du behöver dem.

Läs mer om Kwick

Nordea Masterpass

Gör det enklare och snabbare att handla på internet - med alla dina kort du har hos Nordea.

Läs mer om Nordea Masterpass

Undvik bedrägerier

Din säkerhet är viktig för oss och vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar och tjänster. Det finns många typer av bedrägerier idag och om du känner till dem är det lättare att vara uppmärksam och undvika att bli lurad.

Saldo via sms

Få SMS med ditt saldo och senaste transaktionerna, för kontot eller kortet.

Läs mer om Saldo via sms

Ladda kontantkort

Med sparade uppgifter om operatör och förvalda laddningsbelopp går det snabbt och enkelt.

Läs mer om att ladda kontantkort

Bevakning via sms

Få SMS när något händer på ditt konto. Du väljer själv vad du vill bli informerad om.

Läs mer om Bevakning via sms

Koder

Personlig kod

Personlig kod är en fyrsiffrig kod som du använder vid förenklad inloggning till Internetbanken, Mobilbanken och i Talsvar.

Du kan enkelt välja en egen personlig kod i Internetbanken, Mobilbanken eller genom att ringa Talsvar och följa instruktionerna i telefonen. 

Om du saknar möjlighet att logga in, kan du ringa Kundservice 0771-22 44 88. Då får du en en personlig kod skickat till din hemadress. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.

PIN-kod

PIN-kod är en fyrsiffrig kod som du anger i uttagsautomater och när du godkänner köp i kortterminaler i butiker. Koden används också för e-kod och för säkerhetslösningen Säkrare kortköp på Internet tillsammans med kortläsaren. Du har en separat PIN-kod för varje kort.

Har du glömt din PIN-kod kan du se den i Internetbanken under Kort.

PUK-kod

PUK-kod är en åttasiffriga kod som du fick tillsammans med ditt kort. Den använder du för att låsa upp PIN-koden för användning om den har spärrats. Du använder din kortläsare vid upplåsningen. PUK-kod finns för bank- och kreditkort som har e-kod och e-legitimation med giltighetsdatum från 2015/01 och framåt, samt för inloggningskort med giltighetsdatum från 2017/01 och framåt.

Om du saknar PUK-koden kan du beställa den via Kundservice på 0771-22 44 88.

Kortläsare/dosa
Lås upp PIN-koden