Digitala tjänster

Med Internetbanken, våra mobila tjänster och Telefonbanken sköter du dina ärenden när och var du vill.

Våra digitala tjänster

Apple Pay

Med Apple Pay kan du enkelt göra säkra kortbetalningar i butik med din iPhone.

Läs mer om Apple Pay

Samsung Pay

Du som är Nordeakund och har en Samsungtelefon betala enkelt och säkert med kort i butik via mobilen.

Läs mer om Samsung Pay

Mobilbanken

Med appen har du banken i fickan. Apparna finns för iPhone, iPad, Android.

Läs mer om Mobilbanken

Mobilt BankID

Ger dig tillgång till en rad tjänster. Använd appen till Internetbanken, Mobilbanken, Swish m.m

Läs mer om Mobilt BankID

Internetbanken

Uträtta dina bankärenden online. Betala räkningar, beställ produkter, se över ditt sparande och din pension.

Läs mer om Internetbanken

Telefonbanken

Ring och sköt många av dina ärenden utan att behöva besöka ett bankkontor.

Läs mer om Telefonbanken

Bli kund online

Du kan enkelt och bekvämt bli kund online med Mobilt BankID.

Läs mer om att bli kund online

Rådgivning online

Ha ditt nästa möte med oss online. Se hur du kan få rådgivning hemifrån.

Läs mer om Rådgivning online

Swish

Skicka pengar till andra privatpersoner via mobilnumret.

Läs mer om Swish

Saldo via sms

Få SMS med ditt saldo och senaste transaktionerna, för kontot eller kortet.

Läs mer om Saldo via sms

Ladda kontantkort

Med sparade uppgifter om operatör och förvalda laddningsbelopp går det snabbt och enkelt.

Läs mer om att ladda kontantkort

Bevakning via sms

Få SMS när något händer på ditt konto. Du väljer själv vad du vill bli informerad om.

Läs mer om Bevakning via sms

Koder

Startkod

Startkod är en tillfällig kod på åtta siffror som du använder för att komma igång med våra internet och telefontjänster. 

Du kan få den genom att ringa Telefonbanken 0771-22 44 88. Startkoden skickas till din hemadress.  Du kan också besöka ett bankkontor och få din startkod via SMS. Startkoden använder du sedan för att välja en egen personlig kod.

Mer om hur du kommer igång med hjälp av startkoden hittar du på nordea.se/startkod

Personlig kod

Personlig kod är en fyrsiffrig kod som du använder vid förenklad inloggning till Internetbanken, Mobilbanken och i talsvaret.

Du kan enkelt välja en egen personlig kod i Internetbanken, Mobilbanken eller genom att ringa Telefonbanken och följa instruktionerna i telefonen. 

Om du saknar möjlighet att logga in, kan du ringa Telefonbanken 0771-22 44 88. Då får du en tillfällig startkod som du kan använda för att välja en egen personlig kod. Startkoden skickas till din hemadress. Du kan också besöka ett bankkontor och få din startkod via SMS.

PIN-kod

PIN-kod är en fyrsiffrig kod som du anger i uttagsautomater och när du godkänner köp i kortterminaler i butiker. Koden används också för e-kod och för säkerhetslösningen Säkrare kortköp på Internet tillsammans med kortläsaren. Du har en separat PIN-kod för varje kort.

Om du saknar eller har glömt din PIN-kod kan du beställa en påminnelse från Kundcenter 0771 - 22 44 88.

PUK-kod

PUK-kod är en åttasiffriga kod som du fick tillsammans med ditt kort. Den använder du för att låsa upp PIN-koden för användning om den har spärrats. Du använder din kortläsare vid upplåsningen. PUK-kod finns för bank- och kreditkort som har e-kod och e-legitimation med giltighetsdatum från 2015/01 och framåt, samt för inloggningskort med giltighetsdatum från 2017/01 och framåt.

Om du saknar PUK-koden kan du beställa den via Kundcenter på 0771 - 22 44 88.

Kortläsare/dosa
Lås up PIN-koden