Tips om du får vit/tom sida vid användning av nätbanken eller Nordea Business
- Uppdatera virusskydd och webbläsare till den senaste versionen.
- Kontrollera att Nordeas webbplatser tillåts i virusskydd och webbläsare.
Här får du hjälp om du har tekniska problem, har glömt koden till ditt Mobila BankID eller råkat spärra din KortPIN.
För att använda nya nätbanken behöver du en webbläsare, som till exempel Chrome, Firefox, Edge eller Safari.
Visar webbsidan något felmeddelande som exempelvis att sidan kan inte visas eller om inget händer när du klickar på logga in kan du testa att rensa cache och cookies. Se instruktioner för respektive webbläsare.
Ett popupfönster öppnas med förifyllda objekt att rensa bort. Se till att rutorna ”Cachade bilder och filer” och "Cookies och andra webbplatsdata" är ikryssade. Välj från "tidens början" och klicka på ”Rensa webbinformation”. Starta sedan om webbläsaren.
Om du blir utloggad och får meddelandet ”Du har blivit utloggad eftersom du inte har använt nätbanken på 5 minuter”, även fast det inte har gått 5 minuter kan du prova att:
Om du har glömt din säkerhetskod behöver du skaffa ett nytt Mobilt BankID på samma sätt som om giltighetstiden har gått ut.
Så här skaffar du nytt Mobilt BankID
Ring oss på 08-402 57 10, eller logga in i nätbanken. Klicka på länken "Hantera BankID" under menyn "Övriga tjänster", ett nytt fönster öppnas. Klicka sedan på "Hantera BankID" och ”Visa och spärra BankID”.
Spärra alltid ditt Mobila BankID om du misstänker att någon obehörig har fått tillgång till det, till exempel om din mobil har blivit stulen.
Om du knappar in fel PIN-kod tre gånger i rad vid inloggning eller signering med kort- eller QR-läsaren visas texten "KortPIN spärrad" i fönstret. PIN-koden är då spärrad för användning med kort- eller QR-läsare. Du kan låsa upp spärren om du gör ett kortköp i en fysisk butik eller ett uttag i automat.
Har du ett inloggningskort med tillhörande PUK-kod behöver du låsa upp PIN-koden med kortläsaren och BankIDs säkerhetsprogram.