Så informerar vi om driftstörningar och planerade avbrott

  • Planerade underhåll: vi informerar alltid om våra planerade underhållsarbeten i god tid. Du hittar informationen där arbetet äger rum, till exempel i appen eller nätbanken.
  • Oväntade driftstörningar i våra banktjänster: vi informerar alltid om oväntade störningar direkt i den tjänst som störningen gäller.

Vad ska jag göra om jag upptäcker störningar i någon tjänst?

Om du upptäcker en störning i någon av våra banktjänster följer du meddelandet i den tjänst som drabbats av störningen.

Tänk på att det kan bli längre väntetider hos vår kundservice under perioder då vi upplever störningar. Försök därför i första hand att nå oss i digitala kanaler om du har några frågor.

Tips: använd Talsvar för dina banktjänster

Om du upplever tillfälliga störningar i någon av våra digitala tjänster kan du alltid använda vår automatiska talsvarstjänst. Med olika knappval kan du till exempel kolla ditt saldo, göra överföringar och betala räkningar.

Läs mer om Talsvar

Utveckling av tjänster kräver tillfälliga avbrott

Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster. Det gör vi så att du som kund ska kunna använda dem på ett tryggt och smidigt sätt.

Utvecklingsarbetet innebär att vi ibland behöver genomföra planerade serviceavbrott. Vi gör alltid vårt bästa för att minimera påverkan på våra kunder, och kommunicera tydligt om eventuella störningar.