Talsvar

Du kan använda vår automatiska talsvarstjänst för att sköta dina vardagsärenden som att betala räkningar, göra överföringar eller höra ditt saldo. Ha din fyrsiffriga personliga kod, ditt kort och kortläsare eller ditt Mobila BankID tillgängligt när du ringer Talsvar.

Sköt dina bankärenden via Talsvar

Med talsvarstjänsten kan du göra ett flertal ärenden när som helst på dygnet. En röst guidar dig och du använder knapparna på telefonen för att göra dina bankärenden. Ha din personliga kod eller ditt Mobila BankID tillgängligt när du ringer. Ring 0771-22 44 88 och följ instruktionerna som rösten ger dig. 

Ladda ner vår Kom igång-guide: Sköt dina bankärenden via Talsvar (pdf, 716 KB)Öppnas i nytt fönster

Talsvarskoder

Här hittar du de tjänster som finns i det automatiska talsvaret. Ring 0771-22 44 88 och följ instruktionerna som rösten ger dig. Du väljer tjänst genom att knappa in tjänstens kod, avsluta med #. För tjänsterna med kod 32 -33 och 40-48 behöver du ha tillvalet Betalningar.

Du kan också använda röststyrt talsvar. Talsvaret förstår vanligt vardagligt tal, och ställer följdfrågor om det behövs. Du säger vad ditt ärende gäller, till exempel ”saldo”, ”transaktioner” eller ”överföring” så kopplas du rätt.

Talsvarskoder
Kontoinformation    Kod
Saldo21#
Senaste transaktioner22#
Saldo och senaste transaktioner23#
Värde på fondkonto26#
IBAN och BIC information27#
ÖverföringarKod
Överföring till eget konto i Nordea31#
Överföring till annans konto i Nordea32#
Överföring till konto i annan bank33#
BetalningarKod
Ta bort inlagd betalning40#
Betalning till PlusGiro41#
Betalning till bankgiro42#
Signera betalning43#
Uppläsning av kommande betalningar48#
Övriga tjänsterKod
Välj/byt personlig kod58#
Personlig serviceKod
Personlig service91#
Värdepapperstjänster98#
Pris och villkor
Säkerhet

Säkerhet

De säkerhetslösningar vi använder ger skydd för att telefonkontakten kan fungera på bästa sätt. Säkerhetslösningarna uppdateras kontinuerligt och utsätts regelbundet för omfattande tester.

Identifiering

För att kunna göra bankärenden via telefon behöver du identifiera dig med hjälp av en personlig kod eller med Mobilt BankID.

Extra kontrollfrågor

I vissa situationer behöver vi göra extra kontroller genom att ställa frågor till dig.

Inspelning

Alla samtal till Kundservice spelas in så att både du och vi ska kunna följa upp vad vi kommit överens om.

Läs mer om behandling av personuppgifter.

Bli kund hos oss

Du kan enkelt bli kund här på hemsidan med ditt Mobila BankID.

Bli kund