Talsvarskoder för olika tjänster

Här hittar du de tjänster som finns i det automatiska talsvaret. Ring 0771-22 44 88Öppnas i nytt fönster och följ instruktionerna som rösten ger dig. Du väljer tjänst genom att knappa in tjänstens kod, avsluta med #. För tjänsterna med kod 32 -33 och 40-48 behöver du ha tillvalet Betalningar.

Du kan också använda röststyrt talsvar. Talsvaret förstår vanligt vardagligt tal, och ställer följdfrågor om det behövs. Du säger vad ditt ärende gäller, till exempel ”saldo”, ”transaktioner” eller ”överföring”, så kopplas du rätt.

Talsvarskoder

Kontoinformation    

  • Saldo 21#

  • Senaste transaktioner 22#

  • Saldo och senaste transaktioner 23#

  • Värde på fondkonto 26#

  • IBAN och BIC-information 27#


Överföringar

  • Överföring till eget konto i Nordea 31#

  • Överföring till annans konto i Nordea 32#

  • Överföring till konto i annan bank 33#


Betalningar

  • Ta bort inlagd betalning 40#

  • Betalning till PlusGiro 41#

  • Betalning till bankgiro 42#

  • Signera betalning 43#

  • Uppläsning av kommande betalningar 48#

Övriga tjänster

  • Välj/byt personlig kod 58#

  • Personlig service Kod

  • Personlig service 91#

  • Värdepapperstjänster 98#

Säkerhet

De säkerhetslösningar vi använder ger skydd för att telefonkontakten kan fungera på bästa sätt. Säkerhetslösningarna uppdateras kontinuerligt och utsätts regelbundet för omfattande tester.

Identifiering

För att kunna göra bankärenden via telefon behöver du identifiera dig med hjälp av en personlig kod eller med Mobilt BankID.

Extra kontrollfrågor

I vissa situationer behöver vi göra extra kontroller genom att ställa frågor till dig.

Inspelning

Alla samtal till Kundservice spelas in så att både du och vi ska kunna följa upp vad vi kommit överens om.

Läs mer om behandling av personuppgifterÖppnas i nytt fönster.

Bli kund hos oss

Du kan enkelt bli kund här på hemsidan med ditt mobila BankID.

Bli kund