Förköpsinformation och villkor
Här kan du ta del av mer detaljerad och fullständig information om försäkringen i villkor och förköpsinformation.
Förköpsinformation Utgiftsskydd (pdf, 402 KB)Öppnas i nytt fönster
Villkor Utgiftskydd (pdf, 218 KB)Öppnas i nytt fönster
Ångerrätt
Du har rätt att ångra att du tecknade försäkringen inom 30 dagar från det att du har fått försäkringsbeskedet. Om du ångrar dig behöver du inte betala något för försäkringen. Har du redan betalat får du pengarna tillbaka.
Om försäkringsförmedling
För förmedlandet av denna försäkring har Nordea rätt till ersättning avsedd att täcka alla kostnader som Nordea har för personal, administration, marknadsföring med mera förknippade med försäkringen. Detta påverkar inte priset för dig som kund.
Den försäkring som förmedlas av Nordea är särskilt utformad för bankens kunder. Försäkringen kan inte tecknas direkt hos försäkringsgivaren till ett annat, lägre pris.
Ersättningen består av två delar
Den första delen utgör ersättning baserad på den premie varje kund betalar för sina försäkringar och uppgår till 35 procent av försäkringspremien.
Exempel: om din försäkringspremie uppgår till 70 kronor per månad får alltså Nordea 35 procent av 70 kronor i ersättning.
Den andra delen utgörs av en vinst/förlustandel där Nordea antingen tar del av ett överskott eller täcker upp för en förlust. Vinst/förlustandelen beräknas som resultatet av summan av intjänade premier, efter avdrag för den ersättning Nordea fått, administrationskostnader, skadereglering och skadeersättningsutbetalningar.
Försäkringsgivare är AXA France IARD Sweden filial (516411-5072). AXA, Box 7439, 103 91 Stockholm, tel 08-502 520 84, e-postadress; clp.se.kundservice@partners.axa.