Chatta med oss Öppnas i nytt fönster

Välkommen till oss – bli kund idag

Vi lyssnar och finns här för att ge dig råd i ekonomiska frågor vid alla händelser i livet. Att bli kund hos oss går snabbt och är enkelt, du får svar på din ansökan via sms.

Det här får du när du blir kund hos oss

  • Tillgänglighet – vi hjälper dig dygnet runt 
  • Kompetens – du får ekonomisk rådgivning vid alla händelser i livet
  • Enkla lösningar – gör dina vardagsärenden när och var du vill

Det är enkelt att bli kund Öppnas i nytt fönster

Du blir enkelt kund direkt via din dator eller mobiltelefon när du har fyllt 18 år och har ett Mobilt BankID. Saknar du ett Mobilt BankID är du självklart välkommen att besöka ett av våra kontor.

Bli kund med Mobilt BankID Öppnas i nytt fönster

Vi hjälper dig att byta bank

När du vill byta bank till Nordea hjälper vi till med det praktiska, som att avsluta konton och tjänster hos din nuvarande bank efter att du blivit kund hos.

Läs mer om att byta bank

Som kund får du vårt Vardagspaket

Det ska vara enkelt att sköta din ekonomi. I Vardagspaketet får du ett Personkonto, bankkortet Nordea Debet och tillgång till Internet-, Telefon- och Mobilbanken samt Nordea Investor.

Läs mer om Vardagspaketet

Funderar du på att flytta ditt bolån till oss? Det är lätt fixat! När du bestämt dig avslutar vi bolånen hos din tidigare bank och har flytten klar på ungefär en vecka.

Skaffa konto och kort till barn

Du som förälder (vårdnadshavare) kan enkelt öppna konto med kort till ditt barn utan att behöva besöka ett bankkontor. Ring till Kundservice på 0771-22 44 88 som har öppet dygnet runt, eller boka ett möte med en av våra rådgivare online via Internetbanken. Om ni är två föräldrar behöver endast en av er vara kund hos oss och ha ett Mobilt BankID.   

Tecknar du tjänsterna på ett av våra kontor behöver båda föräldrarna vara med. Om inte båda föräldrarna kan följa med till kontoret fyller den person som inte kan följa med i en engångsfullmakt (pdf, 306 KB)Öppnas i nytt fönster som tas med till kontoret.