Vad innebär det att ha tillgång till appen och nätbanken?

Om du har enbart lån eller sparande hos oss kan du få tillgång till appen och nätbanken utan att skaffa ett transaktionskonto. Du kan alltså inte betala räkningar eller göra andra vardagsärenden i vår app och nätbank.

Så ansöker du

För att få tillgång appen och nätbanken behöver du:

  • Vara över 18 år
  • Ha ett Mobilt BankID
  • Ha en giltig svensk ID-handling

Att ansöka tar ungefär fem minuter. Du går igenom sju steg där du kommer behöva svara på några frågor. Alla frågor vi ställer är för att följa lagen. Det är en del av alla bankers ansvar för att motverka brottslig verksamhet.

Det här kan du göra med dina lån

Om du har bolån eller privatlån kan du se information om ditt lån och när nästa betalning ska ske. Du kan även läsa dina årsbesked i nätbanken.

Det här kan du göra med ditt sparande

Har du sparande på ett Investeringssparkonto (ISK) eller Kapitalförsäkring? Då kan du byta fonder, se hur det går för ditt sparande och läsa dina årsbesked i nätbanken.

Det här kan du göra med din pension

Följ hur ditt pensionssparande utvecklas och se dina årsbesked. Byt fonder om du sparar i en fondförsäkring eller Individuellt Pensionssparande (IPS).

Läs mer om vad du kan göra med din pension