Couple in sofa with phone and tablet

Se lån och sparande i appen och nätbanken

Är du kund i en annan bank men har pension, sparande eller lån hos Nordea? Då kan du ändå få koll på det du har hos oss genom att få tillgång till vår app och nätbank. Det är kostnadsfritt och allt som krävs är ett Mobilt BankID.

Vad innebär det att ha tillgång till appen och nätbanken?

Om du har enbart lån eller sparande hos oss kan du få tillgång till appen och nätbanken utan att skaffa ett transaktionskonto. Du kan alltså inte betala räkningar eller göra andra vardagsärenden i vår app och nätbank.

Så ansöker du

För att få tillgång appen och nätbanken behöver du:

  • Vara över 18 år
  • Ha ett Mobilt BankID
  • Ha en giltig svensk ID-handling

Att ansöka tar ungefär fem minuter. Du går igenom sju steg där du kommer behöva svara på några frågor. Alla frågor vi ställer gör vi för att följa lagen och det är en del av alla bankers samhällsansvar för att motverka brottslig verksamhet.

Det här kan du göra med dina lån

Om du har bolån eller privatlån kan du se information om ditt lån, när nästa betalning ska ske och du kan även läsa dina årsbesked i nätbanken.

Det här kan du göra med ditt sparande

Om du har sparande på ett Investeringssparkonto (ISK) eller Kapitalförsäkring kan du byta fonder, se hur det går för ditt sparande och läsa dina årsbesked i nätbanken.

Det här kan du göra med din pension

Se hur ditt pensionssparande utvecklas, byt fonder om du sparar i en fondförsäkring eller Individuellt Pensionssparande (IPS) och se dina årsbesked. 

Läs mer om vad du kan göra