Helt kostnadsfritt

Tjänsterna är gratis tills barnet fyller 22 år.

Ingen nedre åldersgräns

Det är upp till dig som förälder när du vill öppna tjänsterna.

Prisbelönt app*

Både du och barnet kan se kontot i appen och nätbanken.

Kom igång i 3 steg

Följ stegen nedan för att komma igång! Endast en av föräldrarna behöver vara kund hos oss och ha ett Mobilt BankID.

  1. Ring oss för att påbörja uppdraget. Kundservice ställer frågor till dig och registrerar barnet som kund. I samtalet får du dokument skickade till dig som du signerar digitalt. Om du ska ha ett förmyndaravtal, vilket behövs för att kunna se ditt barns konto, ska även det signeras digitalt.
  2. Personkontot öppnas och bankkortet beställs. Efter att Kundservice öppnat tjänsterna tar det en liten stund innan du som förälder kan logga in i appen och se kontot, om du har tecknat förmyndaravtal. Det tar 4–7 dagar att få hem kortet.
  3. Personlig kod skickas ut per post. Den behöver barnet för att skaffa BankID. Därefter kan barnet ladda ned appen och logga in. För att skaffa Swish behöver ni vänta 7 dagar efter att ni laddade ned BankID. 

Så ser du ditt barns konto

Med ett förmyndaravtal kan du som förälder se ditt barns konton, kort och kontohändelser. Då loggar du bara in i din egen app eller nätbank, går till din profil och väljer "Byt avtal". 

Läs mer och skaffa förmyndaravtal.

Vanliga frågor om banktjänster för barn och unga

Skaffa konto och bankkort till barn och ungdomar

Ring och teckna tjänsterna med Mobilt BankID.

Ring oss och kom igång

*Vi är stolta över att ha blivit rankad etta i Norden för vår digitala kundupplevelse. Vår app har också utsetts till bästa bankapp för företag och privatpersoner i Sverige. Det baseras på D-rating 2023, Global Finance Awards 2023 och 2024 samt betyg och recensioner från App Store och Google Play september 2023. Med ett snitt på 4,5 av 5.