Blivit utsatt för bedrägeri? Så anmäler du det
Om du blivit utsatt för bedrägeri, eller misstänker att du blivit det, då anmäler du det genom att ringa vår kundservice på 0771-22 44 88Öppnas i nytt fönster. Kundservice har öppet vardagar kl. 8–20 och helger kl. 9–17. Vi kan behöva spärra ditt mobila BankID och kort på en gång.
Om du upptäcker något som inte följer det normala mönstret i appen eller nätbanken, avbryt då omedelbart besöket och ring kundservice.
Spärra kort
- Spärra ditt kort genom att ringa Spärrservice som har öppet dygnet runt. Från Sverige ringer du 08-402 57 10Öppnas i nytt fönster och från utlandet +46 8 402 57 10Öppnas i nytt fönster.
- Du kan också spärra ditt kort i appen. Logga in och klicka på kortet du vill spärra. Klicka på Säkerhet, och sedan Spärra kortet och följ instruktionerna.
- Om det gäller ett First Card, ring då 08-534 910 80Öppnas i nytt fönster. Från utlandet ringer du +46 8 534 910 80Öppnas i nytt fönster.
Spärra BankID
- Spärra ditt BankID genom att ringa Spärrservice som har öppet dygnet runt. Från Sverige ringer du 08-402 57 10Öppnas i nytt fönster och från utlandet +46 8 402 57 10Öppnas i nytt fönster.
- Du kan även spärra ditt BankID i nätbankenÖppnas i nytt fönster. Logga in och klicka på länken Hantera BankID under menyn Övriga tjänster. Då öppnas ett nytt fönster. Klicka då på Hantera BankID och Visa och spärra BankID.
Spärra personlig kod, e-kod och Nordea e-ID Kundservice
- Ring Kundservice Privat på 0771-22 44 88Öppnas i nytt fönster.
- Ring Kundcenter Företag på 0771-350 360Öppnas i nytt fönster.