Att byta bank till oss är enkelt – vi hjälper dig med alla de krångliga bitarna. För att bytet ska bli så smidigt som möjligt kan du följa den här checklistan, där du hittar det viktigaste du behöver ha koll på. Du hittar en fullständig checklista härÖppnas i nytt fönster.
BankID och Mobilt BankID
Ditt BankID kommer fortsätta fungera även när du byter bank, och fungerar ända tills det går ut. Därefter beställer du ett nytt BankID här.
Swish
Om du har Swish har du ingått ett avtal där du kopplat ditt mobilnummer till ett bankkonto. Swishavtalet avslutas automatiskt om du anmäler ditt mobilnummer i en annan bank.
Du kopplar ditt mobilnummer till ditt nya bankkonto genom att klicka på Swishloggan på översiktssidan i vår app.
Autogiro
Meddela oss om du har autogiron kopplade till ditt nuvarande konto, som du vill ska flyttas till oss. Då hjälper vi dig med det.
E-fakturor
Har du e-fakturor i din nuvarande internetbank avslutas de automatiskt när du byter bank. Vill du fortsätta få e-faktura när du bytt bank till oss behöver du lägga in dessa på nytt. Det gör du enkelt nätbanken eller i appen.
Kontokredit
Har du en kontokredit måste du lösa din kvarstående skuld innan det nuvarande kontot kan avslutas. Berätta för oss om du vill fortsätta ha en kontokredit, då hjälper vi dig att sätta upp en.
Investeringssparkonto (ISK)
Du kan självklart flytta ditt investeringssparkonto till oss. Vi tar inte ut någon avgift för flytten, men din nuvarande bank kan eventuellt göra det. Kolla därför upp det innan du ber oss flytta ditt ISK.