Söker du svar på en fråga?

Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga i chatten. Du kan också söka svar på din fråga nedan eller leta upp svaret i våra guider.

      Betalningar och överföringar

      Autogiro, löneutbetalningar, utlandsbetalningar, e-faktura och mycket mer. Se videos hur du gör en utlandsbetalning eller importerar betalningsfiler i nätbanken. Våra guider tipsar om hur ditt företag kan få bättre likviditet.

      Få svar på dina frågor om betalningar

      Konton

      Kontouppgifter, clearingnummer, IBAN, beställa kontoutdrag, engagemangsspecifikation, kontobevis och mycket mer. Du hittar också videos hur du ser dina kontouppgifter och transaktioner i nätbanken.

      Få svar på dina frågor om konton

      Vill du bli företagskund i Nordea?

      Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren du kan ha när du vill bli företagskund i Nordea. Vi har även information till dig som precis har ansökt om att bli kund och har frågor om det.

      Få svar på dina frågor om att bli kund och efter du ansökt

      Digitala tjänster

      Nätbanken Nordea Business, hantera användare, eRedovisning, Filimport, mobilbanken och mycket mer. Här hittar du också videos som visar hur du gör de vanligaste ärendena i nätbanken.

      Få svar på dina frågor om digitala tjänster

      Företagskort

      Beställ nytt kort, spärra kort, fakturor, kortköp, PIN-kod, kortförsäkringar och mycket mer. Du hittar också våra guider som hjälp när du ska göra kortköp utomlands eller online.

      Få svar på dina frågor om kort

      Föreningar

      Byta firmatecknare, ändra adress eller behövs fler tjänster hos oss? Här finns information specifikt för föreningar.

      Få svar på dina frågor om ändringar i föreningen

      Lån och krediter

      Lånebetalningar, extra amortering, kontokredit, kontakt med Nordea Finans och mycket mer. Här hittar du också våra finanseringsguider, som hjälper dig hitta rätt lösning för ditt företags behov.

      Få svar på dina frågor om lån och krediter

      Sparande och investeringar

      Fonder, sparkonton, kapitalförsäkring, aktier, LEI-koder, investeringar med extra fokus på hållbarhet och mycket mer. Vill du ha hjälp att placera din överskottslikviditet och stöd när du ska välja fonder - kolla in våra guider!

      Få svar på dina frågor om sparande

      Pension och försäkringar

      Tjänstepension, personförsäkringar, sakförsäkringar, reseförsäkring med First Card och mer. Läs mer om den trygghet försäkringar och tjänstepensioner kan ge dig och dina anställda.

      Få svar på dina frågor om pension och försäkringar

      Woman working at the computer

      Hittade du inte svaret på din fråga?

      Chatta eller skicka meddelande till oss i Nordea Business. När du kontaktar oss via Nordea Business är du redan legitimerad och vi kan hjälpa dig snabbare. Du klickar på "Hjälp" i menyn så hittar du olika sätt att kontakta oss.

      Var det något som blev fel?

      För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar vill vi gärna veta det. 

      Tack för att du hör av dig till oss med ditt klagomål så att vi kan reda ut det som har hänt.

      Har du ett klagomål ska du i första hand vända dig till den person som har tagit hand om ditt ärende för utredning, förklaring och svar i ärendet. Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Om du inte är nöjd med lösningen kan du kontakta Nordeas kundombudsman för att ta frågan vidare och pröva ditt ärende.

      Se nedan hur du skickar ett klagomål till oss.