Betalningar och överföringar

      Autogiro, löneutbetalningar, utlandsbetalningar, e-faktura och mycket mer. Se videos hur du gör en utlandsbetalning eller importerar betalningsfiler i nätbanken. Våra guider tipsar om hur ditt företag kan få bättre likviditet.

      Få svar på dina frågor om betalningar

      Konton

      Kontouppgifter, clearingnummer, IBAN, beställa kontoutdrag, engagemangsbesked, kontobevis och mycket mer. Du hittar också videos hur du ser dina kontouppgifter och transaktioner i nätbanken.

      Få svar på dina frågor om konton

      Vill du bli företagskund i Nordea?

      Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren du kan ha när du vill bli företagskund i Nordea. Vi har även information till dig som precis har ansökt om att bli kund och har frågor om det.

      Få svar på dina frågor om att bli kund och efter du ansökt

      Digitala tjänster

      Nätbanken Nordea Business, hantera användare, Filimport, appen och mycket mer. Här hittar du också videos som visar hur du gör de vanligaste ärendena i nätbanken.

      Få svar på dina frågor om digitala tjänster

      Företagskort

      Beställ nytt kort, spärra kort, fakturor, kortköp, PIN-kod, kortförsäkringar och mycket mer. Du hittar också våra guider som hjälp när du ska göra kortköp utomlands eller online.

      Få svar på dina frågor om kort

      Föreningar

      Byta firmatecknare, ändra adress eller behövs fler tjänster hos oss? Här finns information specifikt för föreningar.

      Få svar på dina frågor om ändringar i föreningen

      Lån och krediter

      Lånebetalningar, extra amortering, kontokredit, kontakt med Nordea Finans och mycket mer. Här hittar du också våra finansieringsguider, som hjälper dig hitta rätt lösning för ditt företags behov.

      Få svar på dina frågor om lån och krediter

      Sparande och investeringar

      Fonder, sparkonton, kapitalförsäkring, aktier, LEI-koder, investeringar med extra fokus på hållbarhet och mycket mer. Vill du ha hjälp att placera din överskottslikviditet och stöd när du ska välja fonder - kolla in våra guider!

      Få svar på dina frågor om sparande

      Pension och försäkringar

      Tjänstepension, personförsäkringar, sakförsäkringar, reseförsäkring med First Card och mer. Läs mer om den trygghet försäkringar och tjänstepensioner kan ge dig och dina anställda.

      Få svar på dina frågor om pension och försäkringar

      Hittade du inte svaret på din fråga?

      Du får enklast hjälp i nätbanken och appen Nordea Business. I Hjälp-menyn hittar du svar på många av dina frågor och kan enkelt söka efter det du behöver hjälp med. 

      Där finns också Nova som du kan chatta och få hjälp av direkt, och kan hon inte svaret så kopplas du under kontorstid till en av våra rådgivare. När du chattar med oss i Nordea Business är du redan legitimerad och då kan vi hjälpa dig snabbare.

      Var det något som blev fel?

      För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar vill vi gärna veta det. 

      Tack för att du hör av dig till oss med ditt klagomål så att vi kan reda ut det som har hänt.

      Har du ett klagomål ska du i första hand vända dig till den person som har tagit hand om ditt ärende för utredning, förklaring och svar i ärendet. Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Om du inte är nöjd med lösningen kan du kontakta Nordeas kundombudsman för att ta frågan vidare och pröva ditt ärende.

      Se nedan hur du skickar ett klagomål till oss. 

      Nordeas kundombudsman för företag

      Är du inte nöjd med det beslut du har fått gällande ditt klagomål eller känner du att du vill ta frågan vidare, kan du kostnadsfritt vända dig till Nordeas Kundombudsman, som är klagomålsansvarig i Nordea.