Chatta med oss Öppnas i nytt fönster Kundservice

Kontaktvägar till oss - få hjälp med dina företagsärenden

I Nordea Business får du hjälp med ditt företags bankärenden smidigt i chatten, antingen av chattroboten Nova eller av våra rådgivare. Där kan du också skicka säkra meddelanden till oss när som helst på dygnet. Du hittar guider och svar på många av de vanligaste frågorna här på hemsidan under fliken Kundservice eller så tar du hjälp av chattroboten Nova.

Chatta med oss

Chattroboten Nova

Vår chattrobot Nova hjälper dig med snabba frågor och enklare ärenden. Du får hjälp av Nova både på nordea.se, i Nordea Business eller i mobilbanken Nordea Business Mobile. Hon tar aldrig semester och svarar på dina frågor dygnet runt!

Chatta med våra rådgivare i Nordea Business

Har du frågor som handlar specifikt om ditt företag eller förening är det enklast att ta kontakt med våra rådgivare i chatten i Nordea Business. 

När du kontaktar oss via Nordea Business är du redan legitimerad och då kan vi hjälpa dig snabbare. Chatten med våra rådgivare håller öppet vardagar mellan 8.00-17.00.

Skicka meddelande till oss
Ring oss

Chattroboten Nova

Vår chattrobot Nova hjälper dig med snabba frågor och enklare ärenden. Du får hjälp av Nova både på nordea.se, i Nordea Business eller i mobilbanken Nordea Business Mobile. Hon tar aldrig semester och svarar på dina frågor dygnet runt!

Chatta med våra rådgivare i Nordea Business

Har du frågor som handlar specifikt om ditt företag eller förening är det enklast att ta kontakt med våra rådgivare i chatten i Nordea Business. 

När du kontaktar oss via Nordea Business är du redan legitimerad och då kan vi hjälpa dig snabbare. Chatten med våra rådgivare håller öppet vardagar mellan 8.00-17.00.

Skicka meddelande till oss i Nordea Business

I Nordea Business kan du skicka säkra meddelanden. Där kan du ställa mindre brådskande frågor om dina tjänster hos oss eller om tjänsterna i allmänhet. 

Meddelanden i Nordea Business är krypterade så vi kan hjälpa dig på ett tryggt sätt  – använd alltså inte din vanliga e-post för att sköta bankärenden. 

Om du vill skaffa nya produkter eller tjänster eller göra avtalsförändringar, är det bäst att du kontaktar oss via chatten eller per telefon så att vi kan identifiera företagets eller föreningens firmatecknare personligen. 

Du kommer fram snabbare om du ringer från mobilbanken

Du får också snabbast hjälp eftersom du då redan är legitimerad. 

Ring oss genom att logga in i Nordea Business Mobile och tryck på "Kontakta oss".

Kontakt oss Mobilbanken small

Vi har öppet vardagar 8-18 och helger 10-17. Andra tider kan du skicka meddelande till oss i mobilbanken.

Har du inte mobilbanken kan du ladda ner den till mobilen genom att läsa av QR-koden med din mobilkamera. 

QR kod ladda ner Nordea Business Mobile

Vill du inte ringa via mobilbanken når du oss på telefon 0771-350 360Öppnas i nytt fönster

  • Välj 1 för kundcenter
  • Ny kund? Välj 1 för kundcenter och sedan val 3
  • Behöver du teknisk support? Välj 2 för teknisk support

Fler supportnummer

  • Spärra ditt kort - öppet dygnet runt! 

    För att spärra Företagskort Mastercard, ringer du 08-402 57 70 (från utlandet +46-8-402 57 70).

    För att spärra First Card, ringer du 0771 40 71 70 (från utlandet+46-771-407170). I First Card app kan du också tillfälligt stänga kortet för köp.

  • Företagskort - behöver du hjälp eller har frågor om ditt First Card ringer du 0771-40 71 70, öppet vardagar mellan 8.00-17.00 eller läser mer under Support på firstcard.seÖppnas i nytt fönster  
  • Nordea Finans - behöver du hjälp eller har frågor kring dina Nordea Finans avtal hittar du öppettider och kontaktuppgifter härÖppnas i nytt fönster.
  • Nordea Liv och Pension - behöver du hjälp eller har frågor om dina pensionsavtal ringer du 0771-470 470, öppet vardagar mellan 9.00-16.00.