Kontaktvägar - Så når du oss på bästa sätt

I Nordea Business kan du snabbt och smidigt få hjälp med ditt företags bankärenden. På fliken Hjälp kan du hitta det du behöver genom sökfunktionen eller chatta med oss. Du hittar också svaren på våra vanligaste frågor och svar, närsomhelst och varsomhelst. På hemsidan hittar du bra guider för hur ditt företag kan utvecklas och under fliken Kundservice kan du chatta med vår digitala kollega Nova.

Chatta med oss

Vår digitala kollega Nova

Vår digitala kollega Nova hjälper dig med snabba frågor och enklare ärenden. Du får hjälp av Nova både på nordea.se, i Nordea Business eller i mobilbanken Nordea Business Mobile. Hon tar aldrig semester och svarar på dina frågor dygnet runt!

Chatta med våra rådgivare i Nordea Business

Har du frågor som handlar specifikt om ditt företag eller förening är det enklast att ta kontakt med våra rådgivare i chatten i Nordea Business. 

När du kontaktar oss via Nordea Business är du redan legitimerad och då kan vi hjälpa dig snabbare. Chatten med våra rådgivare håller öppet vardagar mellan 9.00-17.00.

Skicka meddelande till oss
Ring oss

Vår digitala kollega Nova

Vår digitala kollega Nova hjälper dig med snabba frågor och enklare ärenden. Du får hjälp av Nova både på nordea.se, i Nordea Business eller i mobilbanken Nordea Business Mobile. Hon tar aldrig semester och svarar på dina frågor dygnet runt!

Chatta med våra rådgivare i Nordea Business

Har du frågor som handlar specifikt om ditt företag eller förening är det enklast att ta kontakt med våra rådgivare i chatten i Nordea Business. 

När du kontaktar oss via Nordea Business är du redan legitimerad och då kan vi hjälpa dig snabbare. Chatten med våra rådgivare håller öppet vardagar mellan 9.00-17.00.

Skicka meddelande till oss i Nordea Business

I Nordea Business kan du skicka meddelanden till oss på ett säkert sätt. Där kan du ställa mindre brådskande frågor om dina tjänster hos oss eller om tjänsterna i allmänhet. 

Om du vill skaffa nya produkter eller tjänster eller göra avtalsförändringar, är det bäst att du kontaktar oss via chatten eller per telefon så att vi kan identifiera företagets eller föreningens firmatecknare personligen. 

Ring från Mobilbanken företag så går det snabbt

Du får också snabbast hjälp eftersom du då redan är legitimerad. 

Ring oss genom att logga in i Nordea Business Mobile och tryck på "Kontakta oss".

Kontakt oss Mobilbanken smallFöretagsärenden 

Vi har öppet vardagar: 8-18. 

Föreningsärenden

Vi har öppet vardagar: 9-17. 

Du kan också chatta med oss och hitta svar på vanliga frågor i nätbanken Nordea Business, eller under vanliga frågor och svar, dygnet runt alla dagar i veckan. Du kan även skicka meddelande till oss via mobilappen Nordea Business Mobile. 

Har du inte mobilappen kan du ladda ner den till mobilen genom att läsa av QR-koden med din mobilkamera. 

QR kod ladda ner Nordea Business Mobile

Vill du inte ringa via mobilappen når du oss på telefon 0771-350 360Öppnas i nytt fönster

Du får snabbast hjälp om du legitimerar dig direkt i talsvaret, så knappa in personnummer, organisationsnummer och identifiera dig med Mobilt BankID. 

Fler supportnummer

  • Spärra ditt kort - öppet dygnet runt! 

    För att spärra Företagskort Mastercard, ringer du 08-402 57 70 (från utlandet +46-8-402 57 70).

    För att spärra First Card, ringer du 0771 40 71 70 (från utlandet+46-771-407170). I First Card app kan du också tillfälligt stänga kortet för köp.

  • Företagskort - behöver du hjälp eller har frågor om ditt First Card ringer du 0771-40 71 70, öppet vardagar mellan 8.00-17.00 eller läser mer under Support på firstcard.seÖppnas i nytt fönster