Har du inloggnings- eller signeringsproblem
Läs mer nedan om hur du kan lösa detta.
- Tips vid inloggningsproblem i våra inloggningstjänster
- Tips vid signeringsproblem i Corporate File Payments
Läs mer nedan om hur du kan lösa detta.
Om du blir utloggad och får meddelandet ”Du har blivit utloggad eftersom du varit inaktiv i Nordea Business mer än 5 minuter", även fast det inte har gått 5 minuter kan du prova att:
Ett popupfönster öppnas med förifyllda objekt att rensa bort. Se till att rutorna ”Cachade bilder och filer” och "Cookies och andra webbplatsdata" är ikryssade. Välj från "tidens början" och klicka på ”Rensa webbinformation”. Starta sedan om webbläsaren.
Mozilla FirefoxÖppnas i nytt fönster
Kontrollera att webbläsaren använder TLS 1.2:
Om ovanstående inte hjälper kan det vara något i BankID-programmet som inte fungerar som det ska.
BankID säkerhetsprogram kommunicerar direkt med BankID-servern:
Om inte programvaran tillåts kommunicera med BankID-servern kommer användarna att få problem att använda BankID och programmet kommer även att visa en dialog som varnar för kommunikationsfel.
Programmet kommunicerar med BankID-servern över https, på IP 194.242.109.207 port 443. (samt IP 159.72.128.183 port 80.).