Här beställer du kontoutdrag till ditt företagskonto

Beställning av kontoutdrag PlusGiro

Visste du att du enkelt kan ta fram transaktionshistorik via Nordea Business?

Se hur du tar tar fram kontohistoriken i Nordea Business.

  • Kontoutdrag, finns i Arkiv och du kan se 10 års historik avgiftsfritt. 
  • Transaktionslista, finns i Nordea Business och du kan se 15 månaders historik avgiftsfritt. 
Har du inte tillgång till Nordea Business eller har behov av uppgifter tidigare än ovan kan du beställa 10 år transaktionshistorik.
Behöver du kontoutdrag eller transaktionslista?
  • Kontoutdrag är en detaljerad specifikation av en transaktion med löpnummer per bokföringsdag. 
  • Transaktionslista är en övergripande lista med in- och utgående transaktioner. 

Här ser du exempel på de två alternativenpdf - Öppnas i nytt fönster.

Priser

Beställning via formuläret nedan medför en avgift om:

  • Transaktionslista 50 kr/kalenderår eller 50 kr/100 dagarsperiod
  • Kontoutdrag 60 kr/bokföringsdag max 1500 kr
Din beställning
Ange det PlusGironummer/Kontonummer som du önskar transaktionshistoriken ifrån. Endast siffror.

Exempel på utskriftsperiod 20220101 - 20221231

Konto för uttag av avgift måste finnas i Nordea och tillhöra samma organisationsnummer som det konto som transaktionshistoriken beställs ifrån. Anges inget konto kommer det ovan angivna transaktionskontot att användas för uttag av avgift. 

Fyll i dina uppgifter här
Ange organisationsnumret som PlusGirot tillhör
SMS med instruktioner skickas till det här telefonnumret vid val av digital leverans.
Leverans
Har du inte nätbank skickas transaktionshistoriken per post.

Transaktionslista 

  • Upp till 3 dagars leveranstid till Nordea Business eller Företagets dokument
  • Upp till 8 dagars leveranstid per post

Kontoutdrag

  • Upp till 3 dagars leveranstid till Nordea Business eller Företagets dokument
  • Upp till 8 dagars leveranstid per post

Som personuppgiftsansvarig behandlar Nordea Bank Abp dina personuppgifter för att leverera de produkter och tjänster som avtalats mellan parterna och för andra syften, till exempel för att hjälpa dig med din förfrågan eller för att följa lagar och andra förordningar. Vill du ha mer information om Nordea Banks behandling av personuppgifter, se Nordeas dataskyddspolicyÖppnas i nytt fönster eller kontakta Kundservice via kontaktuppgifterna på Nordea.se.

 

Dataskyddspolicyn innehåller information om dina rättigheter när dina personuppgifter behandlas, till exempel om tillgång till information, rättelse, dataportabilitet m.m.

 

Du som företagskund ska vidarebefordra Nordeas dataskyddspolicy till de personer vars personuppgifter du lämnar till Nordea.

 

Informationen du lämnar kommer att behandlas i enlighet med Nordeas dataskyddspolicyÖppnas i nytt fönster. Lämna inte känslig information i detta formulär. Om du har en bankrelaterad fråga ska du kontakta oss via nätbanken eller via Kundservice.