Chatta med oss Öppnas i nytt fönster Kundservice

Digitala tjänster

Med digitala banktjänster kan du snabbt och enkelt göra dina bankärenden i mobilen, datorn eller surfplattan, var som helst och när som helst.

Våra digitala tjänster

För att komma igång och göra dina bankärenden digitalt behöver du Internetbanken och Mobilt BankID. När du har kommit igång med det är det dags att ladda ner Mobilbanken och Swish för att exempelvis kolla saldo, betala räkningar och skicka pengar. Kolla in våra kom-igång-guider för digitala tjänster. Vill du lära dig mer, ta en titt på våra instruktionsfilmer där vi berättar om de vanligaste banktjänsterna och hur man gör. 

Internetbanken

Uträtta dina bankärenden online. Betala räkningar, beställ produkter, se över ditt sparande och din pension.

Läs mer om Internetbanken

Mobilbanken

Med appen har du banken i fickan. Apparna finns för iPhone, iPad, Android.

Läs mer om Mobilbanken

Mobilt BankID

Ger dig tillgång till en rad tjänster. Använd appen till Internetbanken, Mobilbanken, Swish m.m

Läs mer om Mobilt BankID

Swish

Skicka pengar till andra privatpersoner via mobilnumret.

Läs mer om Swish

Talsvar

Gör dina bankärenden snabbt och enkelt via vår automatiska talsvarstjänst.

Läs mer om Talsvar

Lägg till andra banker

Samla alla dina banker i vår app och få en bättre överblick av hela din ekonomi.

Så lägger du till andra banker i appen

Apple Pay

Med Apple Pay kan du enkelt göra säkra kortbetalningar i butik med din iPhone.

Läs mer om Apple Pay

Google Pay

Som Nordeakund med en Android-telefon kan du göra säkra köp i butiker som tar emot kontaktlösa betalningar, i appar och på webben.

Läs mer om Google Pay

Samsung Pay

Du som är Nordeakund och har en Samsungtelefon betala enkelt och säkert med kort i butik via mobilen.

Läs mer om Samsung Pay

Nordea Wallet

I Nordea Wallet får du en överblick över alla dina kortköp oavsett om du betalat med smartklockan, mobilen eller det fysiska kortet.

Läs mer om Nordea Wallet

Betalo

Med Betalo kan du använda ditt Nordeakort att betala räkningar, göra överföringar till svenska bankkonton och göra utlandsbetalningar.

Läs mer om Betalo

Cashback

Med tjänsten Cashback kan du få pengar tillbaka när du handlar med ditt Nordeakort.

Läs mer om Cashback

Kwick – digitala kvitton

Med Kwick får du koll på dina viktiga kvitton så de finns tillgängliga när du behöver dem.

Läs mer om Kwick

CO2 tracker

Få koll på din egen klimatpåverkan och se vilken effekt din vardagskonsumtion och dina kortköp har på miljön.

Läs mer om CO2 tracker

Undvik bedrägerier

Din säkerhet är viktig för oss och vi arbetar ständigt med att utveckla våra säkerhetslösningar och tjänster. Det finns många typer av bedrägerier idag och om du känner till dem är det lättare att vara uppmärksam och undvika att bli lurad.

Ladda kontantkort

Med sparade uppgifter om operatör och förvalda laddningsbelopp går det snabbt och enkelt.

Läs mer om att ladda kontantkort

Bevakning via sms

Få SMS när något händer på ditt konto. Du väljer själv vad du vill bli informerad om.

Läs mer om Bevakning via sms

Koder

Personlig kod

Personlig kod är en fyrsiffrig kod som du kan använda vid inloggning till Mobilbanken, i Talsvar och för identifiering när du ringer till Kundservice. Personlig kod kan även användas för att skaffa Mobilt BankID via BankID självservice. Läs mer om hur du skaffar eller förnyar ett Mobilt BankIDÖppnas i nytt fönster

Så här skaffar eller byter du en personlig kod 

  • I Mobilbanken loggar du in och klickar sedan på ”Visa mer”, därefter väljer du ”Inställningar" och "Personlig kod".
  • I Internetbanken Privat loggar du in och klickar sedan på "Inställningar", och därefter ”Välj personlig kod”.
  • För att välja eller byta personlig kod via talsvarstjänsten ringer du 0771-22 44 88, väljer 1 för Talsvar och sedan 58#. 

Om du saknar möjlighet att logga in är du välkommen att kontakta Kundservice på telefon 0771-22 44 88. Där hjälper vi dig att beställa en personlig kod som skickas hem till dig. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.

PIN-kod

PIN-kod är en fyrsiffrig kod som hör till ditt bank- eller kreditkort. Koden anges i uttagsautomater och när du godkänner köp i kortterminaler i butiker. Koden används också för e-kod (kort och kortläsare) och för säkerhetslösningen Säkrare kortköp på Internet tillsammans med kortläsaren. Du har en separat PIN-kod för varje kort.

Har du glömt din PIN-kod kan du se den i Mobilbanken eller Internetbanken under Kort.

Spärrad PIN-kod i kortläsaren

Om du har spärrat din PIN-kod i kortläsaren genom för många felaktiga försök behöver du låsa upp PIN-koden för kortet. 

För bank- och kreditkort görs detta i samband med köp eller uttag med kortet. Chippet behöver användas och korrekt PIN-kod knappas in. 

För inloggningskort sker upplåsning genom en PUK-kod. 

PUK-kod

PUK-kod är en åttasiffrig kod som du fick tillsammans med ditt inloggningskort. Den används för att låsa upp kortet om det blivit spärrat för inloggning. 

Om du saknar din PUK-kod är du välkommen att kontakta Kundservice på 0771-22 44 88.

Kortläsare/dosa
Lås upp PIN-koden