Chatta med oss Öppnas i nytt fönster Kundservice

BankID – mobilt, på fil eller kort

BankID är en elektronisk ID-handling som du använder för att legitimera dig och godkänna handlingar på Internet. Du välja Mobilt BankID till din mobil eller surfplatta, BankID på fil i din dator eller BankID på kort.

Idag kan nästan allt göras online och vi använder internet för många olika typer av tjänster. Med hjälp av BankID kan du legitimera dig, och därmed bland annat deklarera elektroniskt, logga in hos Försäkringskassan, swisha och handla på internet. 

Du når Kundservice mellan 8.00 – 20.00, alla dagar

För att du ska få hjälp så snabbt som möjligt när du ringer till oss koncentrerar vi vår bemanning till de timmar då flest behöver komma i kontakt med oss. Du når oss tills vidare mellan 8.00 och 20.00, alla dagar i veckan, på telefonnummer 0771-22 44 88. Ringer du genom appen Mobilbanken - Kontakt är du redan legitimerad och får hjälp snabbare. 

Du kan som vanligt spärra ditt kort dygnet runt på 08-402 57 10. Du hittar svar på vanliga frågor på nordea.se/kundservice, och löser många ärenden i Mobil- eller Internetbanken.

Mobilt BankID

Kom igång med Mobilt BankID eller förnya ditt Mobila BankID.

Läs mer om Mobilt BankID