Chatta med oss Öppnas i nytt fönster Kundservice

Medanvändare – få hjälp att uträtta dina bankärenden

Med ett medanvändaravtal kan en annan person bli din medanvändare och hjälpa dig uträtta dina bankärenden.

Så här fungerar ett medanvändaravtal

Med ett medanvändaravtal gör du en annan person till medanvändare i din Internetbank. Din medanvändare får hantera konton, betala räkningar och sköta sparande i aktier och fonder åt dig, i din Internetbank. Du bestämmer själv om medanvändaren ska få tillgång till ett eller flera av dina konton. Medanvändaravtalet kan också användas i kontakt med Kundservice men gäller inte för Mobilbanken.

Medanvändaravtal kan vara ett sätt att inte behöva besöka bankkontoret i coronatider. Det kan också vara bra om någon blir sjuk.

Vad krävs för medanvändaravtal

Du behöver vara myndig och ha Nordeas Internetbank för att göra någon till medanvändare. Den som ska bli din medanvändare behöver också vara myndig. Du behöver inte själv ha Nordea som din bank för att bli medanvändare, men du behöver få egna inloggningsuppgifter till Internetbanken.

Hur gör du någon till medanvändare

Du som vill göra någon till medanvändare i din Internetbank behöver komma in till något av våra bankkontor eller kontakta Kundservice på telefon 0771-22 44 88 så hjälper vi dig.