Så här fungerar ett medanvändaravtal
Med ett medanvändaravtal gör du en annan person till medanvändare för att exempelvis hantera dina konton. Medanvändaren kan också betala räkningar och sköta sparande i aktier och fonder åt dig. Du bestämmer själv om medanvändaren ska få tillgång till ett eller flera av dina konton. Medanvändaravtalet kan också användas i kontakt med Kundservice.
Medanvändaravtal kan vara ett sätt att inte behöva besöka bankkontoret. Det kan också vara bra om någon blir sjuk.
Det här krävs för medanvändaravtal
Du behöver vara myndig och ha Nordeas app och/eller nätbank för att göra någon till medanvändare. Den som ska bli din medanvändare behöver också vara myndig. Din medanvändare behöver inte själv ha Nordea som sin bank för att bli medanvändare. Däremot behöver hen kunna logga in via exempelvis BankID.
Så här gör du någon till medanvändare
Vill du göra någon till medanvändare? Kom till något av våra bankkontor eller kontakta Kundservice på telefon 0771-22 44 88 så hjälper vi dig.
Hur loggar medanvändaren in och ser ditt avtal?
Medanvändaren loggar in i Nordeas app eller nätbank, går till sitt profilnamn och väljer sedan "Byt avtal".