Internetbanken
- Hur fyller jag i mottagarens kontonummer vid överföring till Handelsbanken eller Swedbank?
Handelsbanken - clearingnumret börjar på 6 (fyrsiffrigt):
Fyll i clearingnummer och kontonummer. Totalt 13 siffror.Swedbank - clearingnumret börjar på 8 (femsiffrigt):
Fyll i clearingnummer och kontonummer på 15 siffror. När du ska föra över pengar till Swedbank och clearingnumret börjar på 8 anger du det femsiffriga clearingnumret och därefter kontonummer, totalt 15 siffror. Ange inga streck (-) eller punkter (.) Om kontonumret har färre siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret.Swedbank - clearingnumret börjar på 7 (fyrsiffrigt):
Fyll i clearingnummer och kontonummer. Totalt 11 siffror.Skriv inga bindestreck, mellanslag eller punkter i kontonumret.
Gå till sidan Betalningar och överföringar för att göra en överföringÖppnas i nytt fönster
- Hur avslutar jag tillvalet betalningar?
För att avsluta tillvalet betalningar är du välkommen att ringa Kundservice 0771-22 44 88. Tänk på att ha din personliga kod eller Mobilt BankID tillgängligt när du ringer oss.
- Jag behöver en personlig kod, hur får jag den?
Det finns tre olika sätt att välja en ny personlig kod.
- I gamla Internetbanken under sidan "Välj personlig kod".
Gå till sidan Välj personlig kodÖppnas i nytt fönster - Öppnas i nytt fönsterI mobilbanken under "Profil" följt av "In- och utloggning".
- Genom att ringa Kundservice 0771-22 44 88, och knappa in talsvarskod 58#
Om du saknar möjlighet att logga in, kan du prata med någon på Kundservice 0771-22 44 88. De kan beställa en personlig kod som skickas till din hemadress. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.
- I gamla Internetbanken under sidan "Välj personlig kod".
- Kan jag byta min personliga kod?
Det finns tre olika sätt att välja/byta en ny personlig kod.
- I gamla Internetbanken under sidan "Välj personlig kod".
Gå till sidan Välj personlig kodÖppnas i nytt fönster - Öppnas i nytt fönsterI mobilbanken under "Profil" följt av "In- och utloggning".
- Genom att ringa Kundservice 0771-22 44 88, och knappa in talsvarskod 58#
Om du saknar möjlighet att logga in, kan du prata med någon på Kundservice 0771-22 44 88. De kan beställa en personlig kod som skickas till din hemadress. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.
- I gamla Internetbanken under sidan "Välj personlig kod".
- Min personliga kod har blivit spärrad. Vad gör jag?
Du kan logga in med Mobilt BankID från Nordea eller kort och kortläsare i Internetbanken, Mobilbanks-appen eller ringa Kundservice 0771-22 44 88, för att skaffa en ny personlig kod.
- Jag kan inte logga in i Internetbanken
Du kan behöva rensa din webbhistorik (cache och cookies). Cache och cookies finns i din webbläsare och sparar webbsidor som du besöker så att dessa inte ska behöva hämtas igen.
Mer information om hur rensar cache och cookies i de vanligaste webbläsarna hittar du på sidan Problem med att logga in och använda Internetbanken?
Om detta inte fungerar kan du prova att använda en annan webbläsare.
- Vad kan jag göra i Internetbanken om jag är medanvändare?
En medanvändare kan hjälpa till med bankärenden åt en annan person. Det är du som äger avtalet som bestämmer vad din medanvändare får göra.
- En medanvändare kan bland annat få tillgång till att hantera konton, betala räkningar och sköta sparande i aktier och fonder åt avtalsinnehavaren, via sin egen nätbank.
- Medanvändaravtalet kan också användas i kontakt med Kundservice men gäller inte för mobilbanken.
Medanvändaravtal kan vara ett sätt att inte behöva besöka bankkontoret. Det kan också vara bra om någon blir sjuk.
Läs mer om Medanvändare