Nätbanken
- Hur fyller jag i mottagarens kontonummer vid överföring till Handelsbanken eller Swedbank?
Handelsbanken – clearingnumret börjar på 6 (fyrsiffrigt):
Fyll i clearingnummer och kontonummer. Totalt 13 siffror.Swedbank – clearingnumret börjar på 7 (fyrsiffrigt):
Fyll i clearingnummer och kontonummer. Totalt 11 siffror. Om kontonumret har färre siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret. Ange inga bindestreck, mellanslag eller punkter i kontonumret.Swedbank – clearingnumret börjar på 8 (femsiffrigt):
Fyll i clearingnummer och kontonummer. Totalt 15 siffror. Om kontonumret har färre siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret. Ange inga bindestreck, mellanslag eller punkter i kontonumret.Gå till sidan Betalningar och överföringar för att göra en överföringÖppnas i nytt fönster
- Hur avslutar jag tillvalet betalningar?
För att avsluta tillvalet betalningar är du välkommen att ringa Kundservice 0771-22 44 88. Tänk på att ha din personliga kod eller Mobilt BankID tillgängligt när du ringer oss.
- Jag behöver en personlig kod, hur får jag den?
Det finns tre olika sätt att välja en ny personlig kod.
- Logga in i nätbanken och välj en personlig kod.
Gå till sidan Välj personlig kodÖppnas i nytt fönster - Öppnas i nytt fönsterI mobilbanken under "Profil" följt av "In- och utloggning".
- Genom att ringa Kundservice 0771-22 44 88Öppnas i nytt fönster, och knappa in talsvarskod 58#
Om du saknar möjlighet att logga in, kan du prata med någon på Kundservice 0771-22 44 88Öppnas i nytt fönster. De kan beställa en personlig kod som skickas med rekommenderat brev. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.
- Logga in i nätbanken och välj en personlig kod.
- Kan jag byta min personliga kod?
Det finns tre olika sätt att välja/byta en ny personlig kod.
- Logga in i nätbanken och välj en personlig kod.
Gå till sidan Välj personlig kodÖppnas i nytt fönster - Öppnas i nytt fönsterI mobilbanken under "Profil" följt av "In- och utloggning".
- Genom att ringa Kundservice 0771-22 44 88, och knappa in talsvarskod 58#
Om du saknar möjlighet att logga in, kan du prata med någon på Kundservice 0771-22 44 88. De kan beställa en personlig kod som skickas med rekommenderat brev. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.
- Logga in i nätbanken och välj en personlig kod.
- Min personliga kod har blivit spärrad. Vad gör jag?
Ingen fara! En ny personlig kod kan väljas på tre olika sätt:
- Logga in i nätbanken och välj en personlig kod.
Gå till sidan Välj personlig kodÖppnas i nytt fönster - Öppnas i nytt fönsterI mobilbanken under "Profil" följt av "In- och utloggning".
- Genom att ringa Kundservice 0771-22 44 88, och knappa in talsvarskod 58#
Om du saknar möjlighet att logga in, kan du prata med någon på Kundservice 0771-22 44 88. De kan beställa en personlig kod som skickas med rekommenderat brev. Du kan också besöka ett bankkontor och få din personliga kod via SMS.
- Logga in i nätbanken och välj en personlig kod.
- Jag kan inte logga in i nätbanken
Du kan behöva rensa din webbhistorik (cache och cookies). Cache och cookies finns i din webbläsare och sparar webbsidor som du besöker så att dessa inte ska behöva hämtas igen.
Mer information om hur rensar cache och cookies i de vanligaste webbläsarna hittar du på sidan Problem med att logga in och använda nätbanken?
Om detta inte fungerar kan du prova att använda en annan webbläsare.
- Är det en säkerhetsrisk om jag tappar bort min Nordea ID-dosa?
Ja. Du ska ha din dosa på en säker plats och inte dela din dosa och koder (pinkod till dosan, svarskod för inloggning/signering) med någon annan. Om din dosa har blivit stulen, borttappad eller om du misstänker bedrägeri, så ska du spärra dosan omgående. Ring 08-402 59 10, dygnet runt, för att spärra.