Få hjälp att komma igång med BankID, Swish och vår app

Alla som upplever att de behöver stöd för att komma igång med digitala tjänster är välkomna. Träffarna är kostnadsfria. Det material vi använder kring Swish, BankID och säkerhet på nätet är objektivt och faktabaserat. Vi visar och förklarar hur de olika tjänsterna och apparna fungerar. Det finns möjlighet att ställa frågor och vi hjälper dig att komma igång.

Vad pratar vi om?

  • Allmän information kring Swish, BankID och säkerhet på nätet.
  • Hur du väljer smarta och säkra lösenord.
  • Vilka varningssignaler bör du reagera på för att undvika att bli utsatt för ekonomiskt bedrägeri?
  • Hur du laddar ner, aktiverar och använder Swish.
  • Hur du laddar ner, aktiverar och använder Mobilt BankID.
  • Vilka är de vanligaste funktionerna i bankens app?

Årets digitala coach

Årets digitala coach - beskuren

Motivering: "Mycket är lätt när man vet hur man gör. Årets digitala coach guidar kunderna ut på nätet." 

Välkommen på kundträffar med digitalt fokus

En del kontor har kundträffar vid flera tillfällen, hoppas du hittar ett datum som passar dig. Du anmäler dig till kundträffen via Kundservice 0771-22 44 88, eller på det kontor där du vill gå. Här hittar du våra kontorÖppnas i nytt fönster.

Hitta datum och tid för kundträffar

Datum och tid för kundträffar
OrtMarsAprilMajJuni
Alvik14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Farsta14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Haninge14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Huddinge14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Kungsträdgården (PK-huset)14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Nacka14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Solna14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16
Skövde17/4, kl. 14.30-15.3012/6, kl. 14.30-15.30
Täby14/3, kl. 14.30-1611/4, kl. 14.30-1616/5, kl. 14.30-16

Använd digitala banktjänster i vardagen

För dig som vill ta nästa steg och komma vidare med digitala banktjänster rekommenderar vi att du tittar på våra instruktionsfilmer. I dem kan du se hur man ser ditt saldo, gör överföringar eller betalar räkningar och mycket mer. 

Se hur du använder våra digitala banktjänster – steg för steg

Hjälp en närstående bli mer digital

Hoppsan! Du måste godkänna cookies för marknadsföring om du vill visa den här typen av innehåll från Nordea

En livesänd kundträff med Amalia Krantz, ansvarig på Nordea för kommunikation som förebygger bedrägerier, och Caroline Törnquist, familjerättsjurist på Nordea, som handlar om hur du hjälper en närstående att bli mer digital.

Nyfiken på appen?

Det här, och mycket mer kan du göra i appen:

  • Skanna pappersräkningar
  • Göra överföringar och betalningar
  • Öppna och stänga ditt kort för internetköp

Se mer saker du kan göra i appen