Chatta med oss Öppnas i nytt fönster Kundservice

Frågor och svar Mobilbanken

Mobilbanken (Nordea Mobile Sverige)

Hur loggar jag in i Mobilbanken?

Vid första inloggningen behöver du logga in med Mobilt BankID, sedan kan du även använda:

• Fingeravtryck/TouchID eller FaceID

• Personlig kod

Hur avslutar jag tillvalet betalningar?

För att avsluta tillvalet betalningar är du välkommen att ringa Kundservice 0771-22 44 88. Tänk på att ha din personliga kod eller Mobilt BankID tillgängligt när du ringer oss.

Hur loggar jag ut från Mobilbanken?

Logga ut-ikonen finns på Hemskärmen mitt på sidan under Genvägar. Du hittar den också under Visa mer längst ned till höger. När du har klickat där finns Logga ut-ikonen i övre delen av skärmen.

Vad behöver jag för att kunna ladda ner Mobilbanken?

För att du ska kunna använda Mobilbanken behöver du ha ett Internet- och Telefonavtal. Läs mer på nordea.se/mobilbankenÖppnas i nytt fönster.

Service-/teknikkrav:

För Android-användare - Version 5.0 eller högre operativsystem. Hittas i Google Play. 

För iOS-användare - Version 10.0 eller högre operativsystem. Hittas i App Store.

Du kan läsa mer under Tekniska förutsättningar på nordea.se/mobilbankenÖppnas i nytt fönster

Varför hittar jag inte Mobilbanken i App Store eller Google Play?

Mobilbanken är utvecklad för operativsystemet Android 5.0 eller nyare och för Apple´s operativsystem 10.0 eller nyare. Om din enhet är äldre kan det hända att du inte kan uppdatera operativsystemet. Mobilbanken är inte tillgänglig för Windows-telefoner.

Behöver jag köpa en ny mobil för att kunna använda Mobilbanken?

Om du har en Android-enhet med ett operativsystem som inte kan uppdateras till version 5.0 eller en iPhone med ett operativsystem som inte kan uppdateras till version 10.0 behöver du en ny telefon för att fortsatt kunna använda Mobilbanken. Mobilbanken fungerar inte i Windows-telefoner. Om du inte vill köpa en ny telefon rekommenderar vi att du använder Internetbanken.

Jag har en Android mobil, var hittar jag Mobilbanken?

Du hittar Mobilbanken (Nordea Mobile Sverige) i Google Play. Du behöver en Android med 5.0 eller senare version.

Jag har en Windows-telefon. Fungerar Mobilbanken i den?

Nej, du kan tyvärr inte använda Mobilbanken på Windows-telefoner. Du kan använda Internetbanken via webbläsaren i din telefon.

Loggar Mobilbanken ut mig efter en viss tid?

Ja, Mobilbanken loggar ut dig automatisk efter 10 minuter om du inte använder den.

Kan jag logga in med fingeravtryck/TouchID och FaceID?

Ja, du kan logga in med både fingeravtryck/TouchID och FaceID.

Vad kostar det att ha Mobilbanken?

Att ladda ned Mobilbanken är kostnadsfritt. Mer information hittar du på nordea.se/mobilbanken under PriserÖppnas i nytt fönster.

Kan jag logga ut genom att skaka på mobilen?

Ja, för att kunna göra det behöver du gå in under Inställningar och aktivera funktionen. Inställningar hittar du genom att klicka på  "Visa mer" längst ner till höger på Hemskärmen.

Hur skiljer sig Mobilbanken från Internetbanken?

Du kan sköta nästan alla dagliga bankärenden i Mobilbanken. Internetbanken har vissa funktioner som ännu inte finns i Mobilbanken.

Fick du inte svar på dina frågor?

Fråga Nova Öppnas i nytt fönster