Innan du fyller i formuläret
Formuläret kan användas för att avsluta upp till fem konton i Nordea. Om du ska byta bank behöver du istället kontakta din nya bank för hjälp med kontoavsluten.
Det kan ta upp till tio arbetsdagar innan du hör något från oss gällande avslutet.
Via formuläret nedan kan du avsluta följande kontotyper; Personkonto, Sparkonto, Checkkonto (SEK) eller Aktielikvidkonto (SEK).Förutsättningar:
- du behöver vara myndig
- du behöver ha ett Mobilt BankID
- kontot du vill avsluta behöver vara i svenska kronor (SEK)
- kontot får inte ha en bankbok
- kontot som pengarna ska sättas in på behöver vara ett svenskt bankkonto.
Om du inte vet vilket kontonummer du har i Nordea, kan du istället skriva ditt personnummer i fältet för kontonummer.
När kontot är avslutat
När kontot avslutas kommer även de tjänster som finns anslutna till kontot att upphöra. Till exempel bankkort, Swish, Autogiro och automatiska överföringar.
Om samtliga konton avslutas kommer också tjänsten "Nordea via Internet och Telefon" att avslutas.
Om du vill avsluta ett konto som inte uppfyller förutsättningarna ovan, ring Kundservice
0771-22 44 88, öppet vardagar 8-20 och helger 9-17.