Kom igång med nya nätbanken

Nu kan du inte längre logga in i gamla internetbanken. Här har vi samlat tips för att hjälpa dig komma igång med nya nätbanken.

Tips till dig som är ovan vid att använda nya nätbanken

Vi vet att det kan kännas lite krångligt att behöva göra saker på ett annat sätt än man är van vid. Men nu när inloggningen till gamla internetbanken är borta är det nya nätbanken som gäller. För att du ska känna dig bekväm med förändringen har vi samlat information som vi tror kan hjälpa dig i övergången.

Du behöver inte oroa dig för att funktioner och tjänster inte finns i nya nätbanken. Är det något som ännu inte är utvecklat i nya nätbanken kommer du att omdirigeras till rätt ställe i gamla internetbanken med hjälp av en direktlänk. Några direktlänkar till vanliga tjänster som fortfarande ligger i gamla internetbanken hittar du direkt till höger efter att du loggat in – i boxen Övriga tjänster.

Hjälp och instruktioner

  • Längre ner på den här sidan hittar du filmer som steg för steg visar hur du gör betalningar och överföringar.
  • När du loggat in i nätbanken kan du gå till Hjälp-fliken – där hittar du svar på vanliga frågor om hur du gör bankärenden i nätbanken. 
  • I nätbanken finns information om e-faktura i boxen Nyheter från Nordea. Där kan du läsa om var du hittar dina e-fakturor, både betalda och kommande.
  • Om du saknar sparade betalningsmottagare från gamla internetbanken, lägger du in dem på nytt i nätbanken. Gå till fliken Betalningar, klicka på Mottagare och sedan på knappen Lägg till ny mottagare.

Tänk på att om du har varit inaktiv i nätbanken i mer än fem minuter blir du automatiskt utloggad. Det görs för din säkerhets skull.

Har du tillgång till någon annans nätbank?

Om du har tillgång till någon annans nätbanksavtal, till exempel ditt barns, kan du växla mellan avtalen i nya nätbanken. Det gäller även dig som är medanvändare, förmyndare, god man eller förvaltare.

Du byter avtal efter att du har loggat in i nya nätbanken. Klicka på ditt namn uppe till höger och välj Byt avtal.


Problem att logga in?

Får du upp en vit sida när du loggar in i nätbanken kan det bero på att du har en gammal webbläsare eller gammalt virusskydd.

Se vilka tekniska förutsättningar som gäller för nätbanken


Tyck till

Vi skulle verkligen uppskatta att få veta vad du tycker om nätbanken. Lämna gärna dina synpunkter i återkopplingsfunktionen inne i nätbanken.

Betalningar och överföringar

Hoppsan! Du måste godkänna cookies för marknadsföring om du vill visa den här typen av innehåll från Nordea

Så här betalar du en räkning/faktura eller gör en överföring till andra konton i Nordea eller till annan bank.

Överföring mellan egna konton

Hoppsan! Du måste godkänna cookies för marknadsföring om du vill visa den här typen av innehåll från Nordea

Så här gör du en överföring mellan egna konton.

Konton, kontouppgifter och transaktioner

Hoppsan! Du måste godkänna cookies för marknadsföring om du vill visa den här typen av innehåll från Nordea

Vi visar hur du navigerar mellan konton, kontouppgifter och transaktioner. Men också hur du enkelt byter namn och väljer ett konto som förvalt vid betalningar och överföringar.

Behöver du mer hjälp att komma igång?

Om du behöver mer guidning för att komma igång med nya nätbanken är du välkommen att ringa oss på telefonnummer 08-402 59 80, öppet vardagar 8-18.

Logga in

Gör dina bankärenden i datorn eller surfplattan.

Logga in i nya nätbanken Öppnas i nytt fönster