Tips till dig som är ovan vid att använda nya nätbanken
Vi vet att det kan kännas lite krångligt att behöva göra saker på ett annat sätt än man är van vid. Men nu när inloggningen till gamla internetbanken är borta är det nya nätbanken som gäller. För att du ska känna dig bekväm med förändringen har vi samlat information som vi tror kan hjälpa dig i övergången.
Du behöver inte oroa dig för att funktioner och tjänster inte finns i nya nätbanken. Är det något som ännu inte är utvecklat i nya nätbanken kommer du att omdirigeras till rätt ställe i gamla internetbanken med hjälp av en direktlänk. Några direktlänkar till vanliga tjänster som fortfarande ligger i gamla internetbanken hittar du direkt till höger efter att du loggat in – i boxen Övriga tjänster.
Hjälp och instruktioner
- Längre ner på den här sidan hittar du filmer som steg för steg visar hur du gör betalningar och överföringar.
- När du loggat in i nätbanken kan du gå till Hjälp-fliken – där hittar du svar på vanliga frågor om hur du gör bankärenden i nätbanken.
- I nätbanken finns information om e-faktura i boxen Nyheter från Nordea. Där kan du läsa om var du hittar dina e-fakturor, både betalda och kommande.
- Om du saknar sparade betalningsmottagare från gamla internetbanken, lägger du in dem på nytt i nätbanken. Gå till fliken Betalningar, klicka på Mottagare och sedan på knappen Lägg till ny mottagare.
Tänk på att om du har varit inaktiv i nätbanken i mer än fem minuter blir du automatiskt utloggad. Det görs för din säkerhets skull.