Frågor och svar Aktivera kort

Aktivera kort

Behöver mitt utbyteskort aktiveras?

Nya rutin efter den 9 juni 2016, som gäller alla privata utbyteskort, dvs Nordea Debit, Nordea Electron, Nordea Credit, Nordea Gold, Nordea Platinum och Nordea Black. 

För att få ditt utbyteskort att fungera måste du göra ett kortköp/uttag chip och PIN-kod, eller identifiera dig med Mobilt BankID/kortläsare om du väljer att göra ditt första köp över Internet. 

Hur aktiverar jag mitt kort?

Du kan aktivera ditt kort i Internet- eller Mobilbanken via tjänsten ”Öppna och stänga kort/Aktivera”. Välj kort och gör dina inställningar. Samtidigt som du aktiverar kortet gör du inställningar för var du vill att kortet ska fungera. Har du inte möjlighet att göra det i någon av dessa kanaler är du självklart välkommen att ringa Kundservice på 0771-22 44 88. Så här aktiverar du ditt nya kort.

Hur öppnar jag kortet helt?

För att öppna kortet för alla köpställen i hela världen, väljer du ”Världen” som region.