Lagarbete och kundfokus bakom utmärkelsen

Vi har utsetts till Årets Bank 2024 i Sverige av tidningen Privata Affärer. Ett kvitto på att vårt hårda arbete att göra banken mer tillgänglig, både digitalt och lokalt, ger resultat.

– Den här utmärkelsen är en hyllning till vårt fantastiska lagarbete – men framför allt till våra kunder, säger Per Långsved, Sverigechef på Nordea. Varje kundmöte, varje råd vi ger och varje timme vi tillägnar våra kunder har bidragit till att vi blivit Årets Bank 2024. Det är våra kunder som gör detta möjligt, genom att välja oss och ha förtroende för våra tjänster. Tack för att ni är en del av vår resa – det här priset är lika mycket ert som vårt, avslutar Per.

Lokal och digital närvaro

Customer service agent

Vi har kontor på över hundra platser i Sverige. Vi tycker att det är viktigt att finnas nära våra kunder och vara en del av lokalsamhället. Samtidigt erbjuder vi många moderna digitala tjänster och produkter. På så sätt kan du välja om du vill träffa oss personligen eller sköta dina bankärenden online. 

Läs mer om utmärkelsen härÖppnas i nytt fönster

Per Långsved, Sverigechef på Nordea

Per Långsved

Om Årets Bank

Tidningen Privata Affärer delar varje år ut ett antal utmärkelser under rubriken Årets bank. 

Tidigare har Nordea vunnit pris för Årets Digitala Coach och chefekonom Annika Winsth har utsetts till Årets Bankprofil. 

Vinnarintervju med Per LångsvedÖppnas i nytt fönster.