Skaffa Internetbanken
- Du som är kund hos oss kan skaffa Internetbanken i samband med att du loggar in första gången (Mobilt BankID utfärdat av Nordea, QR-läsare eller e-kod behövs), eller genom att ringa 0771-22 44 88.
- Om du inte är kund hos oss kan du bli kund på nordea.se/blikund (Mobilt BankID behövs), eller genom att besöka något av våra kontorÖppnas i nytt fönster. Där får du hjälp att beställa det du behöver för att komma igång.
Tre sätt att logga in
Mobilt BankID
ID-handling som är enkel att använda och lagras i en app i din mobil. Om du vill betala räkningar, föra över pengar och beställa produkter.
Läs mer och skaffa Mobilt BankID
QR-läsare
Säkerhetslösning som du använder tillsammans med ditt bank-, kreditkort eller inloggningskort från Nordea. Den har en kamera som används till att läsa av en QR-kod vid inloggning och signering i Nordeas digitala tjänster samt även för att godkänna kortköp när du handlar på nätet.
E-kod
Kortläsare som du använder tillsammans med ditt bank-/kreditkort eller inloggningskort från Nordea. för att skapa koder till inloggning och signering i Nordeas digitala tjänster samt även för att godkänna kortköp när du handlar på nätet. Kortläsaren har utgått ur sortimentet och går inte att beställa. Har du en sedan tidigare kan du använda den.
Tekniska förutsättningar
Använd något av följande operativsystem:
- Windows 7
- Windows 8
- Windows 10
- Windows Vista
- Mac OS X 10.6 - 10.9
Vi ger support på senaste versionen* av:
- Internet Explorer
- Mozilla Firefox
- Google Chrome
- Safari
*Andra webbläsare och tidigare versioner kan fungera, men för dem har vi ingen möjlighet att hjälpa dig vid eventuella tekniska problem. Leverantörerna ger ut nya uppdateringar för att rätta till allt från enkla skönhetsfel till allvarliga säkerhetsluckor. Därför är det viktigt att du installerar nya uppdateringar när de kommer ut. Leverantörerna ger inte heller någon support på äldre webbläsare.