Kundservice Chatta med oss Öppnas i nytt fönster

Frågor och svar om sparkonto företag

Frågor och Svar – Sparkonto Företag

1. Behöver jag göra något nu när jag fått brevet?

Gällande brev för Sparkonto Företag

Vi hoppas att du tycker att vårt PLUS paket låter intressant och att du vill ansöka om ett paket. Du kan ansöka på Nordea.se/nyttforetagspaket eller kontakta oss på oss på tel: 020 26 70 00 öppettider: vardagar 09.00-16.00. Väljer du att inte ta ett paket så kommer ditt Sparkonto Företag att beläggas med en årsavgift på 1000kr per år. Vill du avsluta kontot använder du avslutsblanketten du fick i brevet. Blanketten ska vara Nordea tillhanda senast det angivna datumet i ditt brev. 

Gällande brev för PlusGirokonto

Vi hoppas att du tycker att vårt PLUS-paket låter intressant och att du vill ansöka om ett paket. Du kan ansöka på Nordea.se/nyttforetagspaket eller kontakta oss på oss på tel: 020 26 70 00 öppettider: vardagar 09.00-16.00. Väljer du att inte ta ett paket så kommer ditt PlusGirokonto att beläggas med en årsavgift på 950kr per år. Vill du avsluta kontot använder du avslutsblanketten du fick i brevet. Blanketten ska vara Nordea tillhanda senast det angivna datumet i ditt brev, 15 Dec 2019.

2. Jag fick brevet, men jag är inte kund.

Vi ber om ursäkt för det. Om det inte är så att du är eller har varit aktiv i en förening eller företag som finns registrerad i Nordea, så kontakta gärna oss så ser vi vad som gått fel. 

3. Hur kontaktar jag er om jag har några frågor?

Du kan kontakta oss på tel:020 26 60 00

Öppettider: Vardagar 09.00-16.00. 

4. Jag vill avsluta mitt konto, måste jag betala avgiften ändå?

Nej. Om du avslutar ditt konto behöver du inte betala avgiften. Avslutsblankett ska vara Nordea tillhanda senast det datumet som står angivet i brevet.

5. Jag använder inte mitt konto, måste jag betala?

Ja, om du har ett konto på Nordea, behöver du betala eller så rekommenderar vi att du avslutar det med avslutsblanketten du fick i brevet.

6. Ni har övertrasserat mitt konto, vad ska jag göra?

Det är olyckligt att det har hänt, vi hoppades att den information vi skickat ut skulle upplyst om vad du behövde göra för att undvika detta. Om du vill behålla ditt konto behöver du betala in avgiften på ditt konto. Vill du avsluta kontot så kontakta oss på tel: 020 26 60 00. Öppettider: Vardagar 09.00-16.00. 

7. Varför inför ni avgift på konton, och hänvisar till paket istället?

Vi vill göra din vardag enklare och vi vill vara mer tillgängliga för dig. Vi vill erbjuda dig produkter och tjänster som ger dig lösningar på alla dina bankbehov, istället för att sälja enstaka produkter. Vi vill ge dig bättre service, både genom våra rådgivare men också i våra digitala kanaler. Vi kan nu erbjuda dig PLUS-paketet på nordea.se/nyttforetagspaket. Du kan läsa mer om våra Företagspaketet på vår hemsida nordea.se/foretagspaket. Har du ett Sparkonto Företag kommer detta att ingå kostnadsfritt. Väljer du att inte ta ett paket så kommer ditt Sparkonto Företag att beläggas med en årsavgift på 1000kr/år från det datumet som står angivet i brevet.