Administrera tjänstepension i självserviceportalen

Kostnadsfri, digital tjänst som förenklar administrationen av ditt företags tjänstepensioner. Självserviceportalen ger en bra överblick av ditt företags försäkringar som är tecknade via Nordea. Här kan du enkelt ändra löner och premier, lägg till och ta bort anställda och intyga fullt arbetsför.

Så här ansluter du dig till tjänsten

För att få tillgång till självserviceportalen måste ditt företag vara ett aktiebolag och ha ett pensionsavtal med Nordea Liv & Pension. 

Du ansluter ditt företag till portalen genom att skicka ett undertecknat avtal – Användning av Självservice Pension & Försäkring (pdf, 139 KB)Öppnas i nytt fönster till nordealiv@nordea.se. Den person som ska vara huvudadministratör av portalen kommer vara kontaktperson och kan ge behörighet till ytterligare administratörer.

Inloggning i självserviceportalen sker med BankID.

Det här kan du göra i självserviceportalen
  • Lägg till nya medarbetare och ta bort de som slutat.
  • Registrera nya löner och premier.
  • Intyga fullt arbetsför.
  • Hantera tjänstledighet.
  • Byte av pensionsplan / förmånsgrupp.

Enkel administration av tjänstepension

Logga in i självserviceportalen Öppnas i nytt fönster