Så här ansluter du dig till tjänsten

För att få tillgång till självserviceportalen måste ditt företag vara ett aktiebolag och ha ett pensionsavtal med Nordea Liv & Pension.

Du ansluter ditt företag till portalen genom att skicka ett undertecknat avtal för användning av självservicepdf - Öppnas i nytt fönster till nordealiv@nordea.se. Den person som ska vara huvudadministratör av portalen kommer vara kontaktperson och kan ge behörighet till ytterligare administratörer.

Inloggning i självserviceportalen sker med BankID.

Det här kan du göra i självserviceportalen

  • Lägg till nya medarbetare och ta bort de som slutat.
  • Registrera nya löner och premier.
  • Intyga fullt arbetsför.
  • Hantera tjänstledighet.
  • Byte av pensionsplan / förmånsgrupp.

Kom ihåg att uppdatera löner och arbetsvillkor

För att säkerställa att utbealning av pension- och sjukförsäkringar blir rätt är det viktigt att du som arbetsgivare ser till att uppdatera dina anställdas löner och arbetsvillkor när informationen ändras. Du kan enkelt uppdatera löner och arbetsvillkor i självserviceportalen.

Enkel administration av tjänstepension

Logga in i självserviceportalen Öppnas i nytt fönster