Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du som företagskund svaren på de vanligaste frågorna vi får, samt kontaktuppgifter och guider som hjälper dig att komma igång med olika digitala tjänster.

      Tryggare och enklare att göra betalningar inom Europa

      Den 1 maj 2018 började nya regler gälla för betaltjänster. De innebär att du får lättare att hantera dina betalningar både inom Sverige och Europa.

      Läs mer om de nya reglerna

      Söker du svar på en fråga?

      Vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren om Mobilbanken Företag, Internetbanken Företag, företagskort, in- och utbetalningar och en hel del annat.

      Varför ställer banken frågor?

      Vi ställer löpande frågor om våra kunders bankaffärer. Det är ett lagstadgat krav och en del av vårt samhällsansvar för att motverka brottslig verksamhet.

      Här hittar du svar på frågor om varför Nordea ställer frågor till dig.

      Kom igång med Mobilbanken Företag

      Vill du komma igång med Mobilbanken Företag eller vill du veta hur OCR-skannern fungerar?

      Kontakta oss

      Välkommen att höra av dig till oss. Kom ihåg att ha personlig kod eller Mobilt BankID tillgängligt när du kontaktar oss så att kan vi hjälpa dig på bästa sätt.

      Ring oss vardagar 7-22 och helger 10-17.   

      Skriv till oss: 

      Tyck till om oss

      För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Vi vill gärna ha dina synpunkter för att bli en bättre bank för dig.

      Lämna dina synpunkter, förslag, klagomål eller blås i visselpipan.