Inloggningsproblem Corporate Netbank

BankID Säkerhetsprogram

Kontrollera att det finns ett giltigt BankID i BankID säkerhetsprogram. Om det finns giltigt BankID ser det ut så här:

Corporate Netbank – CNFAQ1

Tömma Kort-cachen i BankID Säkerhetsprogram 

1. Starta BankID säkerhetsprogram via Startmenyn på datorn. Klicka på Arkiv och därefter Inställningar:Starta BankID säkerhetsprogram via Startmenyn på datorn. Klicka på Arkiv och därefter Inställningar:

Corporate Netbank - CNFAQ3_1

2. Klicka på fliken Avancerat -> klicka på Töm kort-cache och därefter på Spara:

Corporate Netbank - CNFAQ3_2

Kontrollera om BankID Säkerhetsprogram kommunicerar med kortläsaren

1. Starta BankID säkerhetsprogram via Startmenyn på datorn. Klicka på Arkiv och därefter Inställningar:

Corporate Netbank - CNFAQ5_1

2. Klicka på fliken Info för support, kommunicerar kortläsaren med BankID säkerhetsprogram ser det ut så här:

Corporate Netbank - CNFAQ5_2

3. Syns inte kortläsaren i BankID säkerhetsprogram, installera om kortläsarens drivrutiner:

  • Gå till Kontrollpanelen -> Program och funktioner och leta upp Nordea CardReader alternativt ArgosMiniIIDriver och avinstallera programmet. 
  • Starta därefter om datorn och Ladda ner drivrutiner till kortläsare.

Rensa cache och cookies

1. Klicka på kugghjulet i övre högra hörnet i Internet Explorer-fönstret och välj Internetalternativ:

Corporate Netbank - CNFAQ2_1 

2. Klicka på Ta bort:

Corporate Netbank - CNFAQ2_2

3. Klicka i de val som finns enligt nedan, klicka på Ta bort och därefter OK: 

Övriga inställningar

1. Klicka på kugghjulet i övre höger hörn i Internet Explorer och välj Internetalternativ:

Corporate Netbank - CNFAQ4_1

2. Klicka på fliken Avancerat och Återställ: 

Corporate Netbank - CNFAQ4_2

3. Starta om webbläsaren och gå tillbaks till Internetalternativ och fliken Säkerhet. Markera zonen Betrodda platser och klicka på Platser:

Corporate Netbank - CNFAQ4_3

4. Lägg till https://www.nordea.com. Klicka på Stäng och därefter Ok.

Corporate Netbank - CNFAQ4_4

5. Starta om webbläsaren och klicka på kugghjulet och därefter Inställningar för Kompatibilitetsvyn:

Corporate Netbank - CNFAQ4_5

6. Lägg till nordea.com och klicka på Stäng:

Corporate Netbank - CNFAQ4_6 

7. Starta om webbläsaren.