Kom igång med mobilbanken

Håll koll på din ekonomi och gör dina bankärenden i mobilen var du än är. Logga in med FaceID eller TouchID, scanna och betala dina räkningar eller chatta med oss. Via appen får du tillgång till en rad smidiga tjänster som är anpassade för mobilen.

Gör dina bankärenden enklast i mobilbanken

I mobilbanken får du en bra överblick över dina konton, lån, kort och sparande. Du uträttar snabbt och enkelt dina bankärenden direkt i mobilen. Du kan bland annat skanna in pappersräkningar, göra överföringar och betalningar samt öppna och stänga ditt kort för säkra internetköp.

För att kunna använda mobilbanken behöver du en iPhone, Android eller iPad, som du kan ladda ner appar på.  

Första gången du loggar in i appen behöver du logga in med ett Mobilt BankID. Därefter kan du välja att logga in med din personliga kod, TouchID eller FaceID. Du behöver Mobilt BankID när du signerar uppdrag i mobilbanken. Så skaffar du Mobilt BankID

Ladda ner vår Användarguide Nordeas mobilbank (pdf, 915 KB)Öppnas i nytt fönster och följ enkla steg-för-steg-guider för att komma igång med mobilbanken.

Funktioner i appen

Vi har aktiva användare av mobilbanken i olika åldrar. Och beroende på hur de använder appen i vardagen har alla sina egna favoritfunktioner. Vilken är din?

Vi utvecklar och uppdaterar appen löpande. Här kan du se några av de senaste nyheterna.

Betala och för över pengar

Betala räkningar och för över pengar

  • Betala räkningar (inklusive e-fakturor) och göra överföringar. 
  • Ställa in automatisk signering av e-fakturor under Betalningar/Hantera e-fakturamottagare.
  • Göra snabböverföringar mellan egna Nordeakonton. Tryck och håll in på det konto som du vill föra över pengar från. 
  • Redigera, avsluta och lägga till nya autogiron. 
  • Välja ett konto för betalningar och överföringar. Gå in under Inställningar på det konto du vill ha som förvalt konto.
  • Använda QR-kodläsare eller fakturaskanner för pappersräkningar.
  • Se kommande betalningar och hantera dina mottagare.
  • Se och ta bort avvisade betalningar.
  • Hantera avtal för Swish och ändra Swishinställningar via Swish-ikonen.
  • Göra egna överföringar till och från dina valutakonton. 
Hantera kort och konton
Hantera dina lån
Hantera ditt sparande
Få hjälp i appen
Övrigt
Tekniska förutsättningar

Tekniska förutsättningar

Mobilbanken (Nordea Mobile Sverige)

  • Appen för iPhone och iPad är gjorda för iOS 11.0 eller senare versioner.
  • Appen för Android är gjord för OS 5 och senare versioner. 

Vi har för närvarande inte support för Android-surfplattor och Huawei-mobiltelefoner. Vi rekommenderar därför att du för dessa enheter använder Nordeas nya nätbank via enhetens webbläsare.

Pris
Villkor och personuppgifter

Pris för appen

Att vara ansluten till appen för privatpersoner kostar ingenting. Då kan du logga in och titta på dina konton. 

För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton etc., behöver du tillvalet Betalningar, som ingår i Vardagspaketet. Vardagspaketet är gratis fram tills att du fyller 22 år eller så länge du är student och får in CSN-insättning. Ordinarie pris för Vardagspaketet är 39 kronor per månad. 

Tjänster som exempelvis Utlandsbetalningar är separat prissatta. 

Börja använda appen

Ladda ner appen i App Store eller Google Play.

Ladda ner appen