Vi uppdaterar och förbättrar verktygen

Vi kommer i november uppdatera och förbättra Nordea Swish företagsverktyg för hantering av Swish-betalningar. Detta gäller samtliga kanaler i verktygen: Swish Företag Admin, Swish Företag Webb och Swish Företag App. 

Läs mer nedan varför vi gör förändringarna och vad du och ditt företag behöver förbereda.

 

Vilka förändringar gör vi?

  • Designen kommer uppdateras för att ligga i linje med Nordeas grafiska profil vilket kommer stärka den totala upplevelsen.  
  • Vi inför Mobilt BankID för identifiering och signering för alla funktioner och behörighetstyper i verktygen.  

Var finns nya Nordea Swish företagsverktyg?

I november vid lansering använder du samma länk som går till nuvarande verktyg, den riktas om till de nya verktygen. 

Har du bokmärken kommer du inte behöva spara någon ny länk. 

Den nya appen kommer släppas som en uppdatering av den existerande appen i App Store och Google Play. Har du inte automatisk uppdatering av appar påslaget, se till att du har den senaste versionen.

Vad behöver du och ditt företag göra?

Registrera personnummer

Företagets administratör behöver registrera sina användares personnummer i användarregistret i nya Nordea Swish företagsverktyg. Det krävs för att säkerställa att en användare har behörighet att logga in på det specifika Swish-numret på företagets uppdrag. Tills det är gjort kommer företagets användare inte kunna logga in i eller använda de nya verktygen. 

Registrera användare här 
Öppnas i nytt fönster

Förenklat Mobilt BankID

Om det finns användare på företaget som saknar ett svenskt personnummer så kan personen ansöka om Förenklat Mobilt BankID. Ansökan sker via företagets kontaktperson i Nordea. 

Registrera användarnas personnummer

Registrera här Öppnas i nytt fönster
För dig som är administratör
För dig som är användare
Frågor och svar