Vad behöver du och ditt företag göra?

Den 13 november 2024 uppdaterades och förbättrades Nordea Swish företagsverktyg för hantering av Swish-betalningar. Detta gäller samtliga kanaler i verktygen: Swish Företag Admin, Swish Företag Webb och Swish Företag App.

Registrera personnummer

Företagets administratör behöver registrera sina användares personnummer i användarregistret i nya Nordea Swish företagsverktyg. Det krävs för att säkerställa att en användare har behörighet att logga in på det specifika Swish-numret på företagets uppdrag. Tills det är gjort kommer företagets användare inte kunna logga in i eller använda de nya verktygen. 

Logga in och registrera användare här Öppnas i nytt fönster

Förenklat Mobilt BankID

Om det finns användare på företaget som sakanr ett svenskt personnummer så kan personen ansöka om förenklat Mobilt BankID. Ansökan sker via företagets kontaktperson i Nordea.

Första gången du som administratör logga in behöver du göra det i webbversionen av Nordea Swish företagsverktyg. Efter det kan du logga i appen. 

 

Nya Nordea Swish företagverktyg

  • Webblänkarna till de gamla verktygen har riktats om till den nya inloggningssidan. Har du sparat favoriter/bokmärken så fungerar dessa. 
  • Se till att uppdatera till senaste appversionen via App Store och Google Play.  
  • För att användarna ska kunna logga in i nya verktygen behöver administratörerna registrera personnummer på varje användareÖppnas i nytt fönster i användarregistret. Detta är ett krav då endast inloggning med Mobilt BankID är möjligt. 

Vi uppdaterar och förbättrar verktygen

Vilka uppdateringar gör vi i nya verktygen?

  • Designen uppdateras för att stärka och förbättra användarupplevelsen för dig. 
  • Mobilt BankID införs för identifiering och signering för alla funktioner och behörighetstyper i verktygen.  

 

 

Nordea Swish företagsverktyg

Logga in Öppnas i nytt fönster
För dig som är administratör
För dig som är användare
Frågor och svar