Vad behöver du och ditt företag göra?

Den 13 november 2024 uppdaterades och förbättrades Nordea Swish företagsverktyg för hantering av Swish-betalningar. Detta gäller samtliga kanaler i verktygen: Swish Företag Admin, Swish Företag Webb och Swish Företag App.

Registrera personnummer

Företagets administratör behöver registrera sina användares personnummer i användarregistret i nya Nordea Swish företagsverktyg. Det krävs för att säkerställa att en användare har behörighet att logga in på det specifika Swish-numret på företagets uppdrag. Tills det är gjort kommer företagets användare inte kunna logga in i eller använda de nya verktygen. 

Logga in och registrera användare här 

Förenklat Mobilt BankID

Om det finns användare på företaget som sakanr ett svenskt personnummer så kan personen ansöka om förenklat Mobilt BankID. Ansökan sker via företagets kontaktperson i Nordea.

Första gången du som administratör logga in behöver du göra det i webbversionen av Nordea Swish företagsverktyg. Efter det kan du logga i appen. 

 

Nya Nordea Swish företagverktyg

  • Webblänkarna till de gamla verktygen har riktats om till den nya inloggningssidan. Har du sparat favoriter/bokmärken så fungerar dessa. 
  • Se till att uppdatera till senaste appversionen via App Store och Google Play.  
  • För att användarna ska kunna logga in i nya verktygen behöver administratörerna registrera personnummer på varje användare i användarregistret. Detta är ett krav då endast inloggning med Mobilt BankID är möjligt. 

Vi uppdaterar och förbättrar verktygen

Vilka uppdateringar gör vi i nya verktygen?

  • Designen uppdateras för att stärka och förbättra användarupplevelsen för dig. 
  • Mobilt BankID införs för identifiering och signering för alla funktioner och behörighetstyper i verktygen.  

 

 

Nordea Swish företagsverktyg

Logga in