Det här frågar våra företagskunder om just nu
Var hittar jag engagemangsbeskedet?
Var hittar jag min PIN-kod till kortet?
Vilket är mitt clearingnummer?
Var hittar jag transaktionslistor och kontoutdrag?
Du får enklast hjälp i nätbanken och appen Nordea Business. I Hjälp-menyn hittar du svar på många av dina frågor och kan enkelt söka efter det du behöver hjälp med.
Där finns också Nova som du kan chatta och få hjälp av direkt, och kan hon inte svaret så kopplas du under kontorstid till en av våra rådgivare. När du chattar med oss i Nordea Business är du redan legitimerad och då kan vi hjälpa dig snabbare.
För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar vill vi gärna veta det.
Tack för att du hör av dig till oss med ditt klagomål så att vi kan reda ut det som har hänt.
Har du ett klagomål ska du i första hand vända dig till den person som har tagit hand om ditt ärende för utredning, förklaring och svar i ärendet. Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har hänt och hitta en lösning som du känner dig nöjd med. Om du inte är nöjd med lösningen kan du kontakta Nordeas kundombudsman för att ta frågan vidare och pröva ditt ärende.
Se nedan hur du skickar ett klagomål till oss.
Har du ett klagomål ska du i första hand vända dig till den person som har hanterat ditt ärende. Du kan också kontakta Kundservice för att få hjälp. Det är kostnadsfritt att framföra klagomål.
eller skicka brev till ett av våra kontor - Hitta kontorÖppnas i nytt fönster
Är du inte nöjd med det beslut du har fått gällande ditt klagomål eller känner du att du vill ta frågan vidare, kan du kostnadsfritt vända dig till Nordeas Kundombudsman, som är klagomålsansvarig i Nordea.