Vad behöver du hjälp med?

Har du blivit utsatt för bedrägeri?

Om du blivit utsatt för bedrägeri behöver du anmäla det. Se också hur du spärrar ditt kort eller BankID.

Så gör du om du har blivit utsatt

BankID och digitala tjänster

Få svar på hur du skaffar eller förnyar Mobilt BankID och kom igång-guider för våra digitala tjänster.

Frågor och svar om digitala tjänster

Betalningar och överföringar

Få svar på frågor om betalningar och överföringar både inom Sverige och till utlandet.

Frågor och svar om betalningar och överföringar

Betal- och kreditkort

Få svar på frågor om våra olika kort och hur du aktiverar ditt kort.

Frågor och svar om betal- och kreditkort

Konton

Få svar på hur du hittar ditt clearingnummer och information om konton och att byta bank.

Frågor och svar om konton

Bedrägeri och säkerhet

Få svar på frågor om bedrägerier, hur du kan undvika dem och hur du gör om du har blivit utsatt.

Frågor och svar om bedrägerier

Bolån

Få svar på frågor om bolån och Gröna bolån.

Frågor och svar om bolån

Lån och krediter

Få svar på frågor om Privatlån, Medlemslån och Bil- och fritidslån.

Frågor och svar om lån och krediter

Sparande och investeringar

Få svar på frågor om sparande, Investeringssparkonto (ISK) och Gåvospar.

Frågor och svar om sparande

Pension

Få svar på frågor om det som rör din pension.

Frågor och svar om pension

Ungdom och student

Få svar på frågor om banktjänster för barn, ungdomar och studenter.

Frågor och svar om tjänster till ungdomar och studenter

Nyttiga länkar

Så påverkar det ekonomiska läget dig

Stigande räntor, inflation och ökade kostnader i samhället får många att fundera över sin egen privatekonomi. Ta del av våra bästa tips och råd kring hur du kan rusta din ekonomi för alla lägen. 

Kom igång med mobilt BankID

Med mobilt BankID kan du bland annat logga in i vår app och i nätbanken, swisha, betala räkningar och deklarera elektroniskt. Kom igång med mobilt BankID här.

Hjälp en närstående med bankärenden

När någon i din närhet behöver hjälp med att sköta sina bankärenden finns det flera olika sätt att lösa det på. Läs om hur du hjälper en närstående med bankärenden, och i vilka situationer du kan vara till hjälp.

Vad händer vid dödsfall?

Mitt i sorgen efter att någon gått bort uppstår många praktiska frågor. Här får du veta vad du bör göra vid dödsfall, och vad som sker automatiskt.

Rörlig eller bunden boränta - vad ska jag välja? 

Om du ska ha en rörlig eller bunden ränta beror på hur din ekonomi och livssituation ser ut. Här tipsar vi om hur du kan tänka kring din boränta.

Många ärenden kan du lösa själv dygnet runt

De allra flesta bankärenden kan du utföra själv via appen och nätbanken. Där får du en bra överblick över konton, kort, lån och sparande. Du kan till exempel

  • se saldo och transaktioner
  • göra betalningar och överföringar
  • öppna och stänga bank- och kreditkort för säkra internetköp
  • se PIN-kod för bank- och kreditkort.

Du kan också sköta många av dina vardagsärenden genom att använda vår automatiska talsvarstjänst.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Kundservice hjälper dig när du behöver. Du når oss snabbast och enklast genom Hjälp-delen av vår app. När du kontaktar oss via appen är du redan legitimerad när du kommer fram.

För vissa ärenden behöver du besöka ett av våra kontor för att få hjälp. Se vilka bankärenden som hanteras på kontor.