Kontakt

Kontakt Privat Kontakt Företag Hitta kontor Presskontakt Information om banken Kontakt Privat

Kontakt privatkund

Du kan nå oss dygnet runt. Här hittar du alla våra kontaktvägar.

 

Vanliga frågor och svar

?

Det är ofta fler som undrar samma sak som du. Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

Hittar du inte din fråga bland Vanliga frågor och svar kan du skicka oss din fråga via:


Telefonnummer

Telefonbanken 0771-22 44 88

  • Få personliga råd dygnet runt
  • Automatisk talsvarstjänst där du kan göra dina enklare bankärenden
  • Ha din fyrsiffriga personliga kod eller Mobilt BankID tillgängligt

Spärra kort 08-402 57 10 

  • Öppet dygnet runt
  • Telefonnumer från utlandet: +46 8 402 57 10

Internetsupport 0771-42 15 16

  • Öppet alla dagar 7-23
  • Se även supportsidan

PlusGirot Kundcenter Privat 0771- 480 490

  • Öppet vardagar 8-20
  • Tänk på att ha din kontokod tillgänglig när du ringer.
  • Talsvar för PlusGirokonto: Vardagar dygnet runt, lördag 00-22, söndag 7-24

Aktiehandel 0771-777 333 (tillvalstjänst)

  • Öppet vardagar 08.45-17.30
  • Talsvar dygnet runt

Falck Secure Spärrservice 0771-48 48 48

  • Öppet dygnet runt
  • En tilläggstjänst som ger dig snabb hjälp om du blivit av med värdehandlingar.
Kontakt Företag

Kontakt företagskund

Här hittar du de olika kontaktvägarna för dig som är företagskund.

 

Vanliga frågor och svar - Företag

?

Här hittar du svar på många av de vanligaste frågorna vi får från företagare.

Hittar du inte din fråga bland Vanliga frågor och svar kan du skicka oss din fråga via 
e-postformulär


Telefonnummer för dig som företagskund

Företag med PlusGirokonto 0771-350 360

  • Öppet vardagar 08-20, helger 10-17
  • Telefonnummer från utlandet +46 771 350 360
  • Identifiera dig med din kontokod.
  • Internetsupport 0771-350 360, "val 3", öppet vardagar 08-20, helger 10-17

Företag med Nordeakonto 0771-33 55 99

  • Öppet vardagar 08-20, helger 10-17
  • Telefonnummer från utlandet +46 771 33 55 99
  • Identifiera dig med din personliga kod.
  • Internetsupport 0771-33 55 99, "val 3", öppet vardagar 08-20, helger 10-17

Aktiehandel (tillvalstjänst) 0771-777 444

  • Öppet vardagar 08.45-17.45
  • Telefonnummer från utlandet +46 771 777 444

Spärra kort och koder 08-402 57 10

  • Öppet dygnet runt
  • Telefonnummer från utlandet +46 8 402 57 10
Hitta kontor

Hitta kontor och automater

Sök via karta eller adress.

Här kan du hitta våra olika kontor och se vilka ärenden du kan få hjälp med på de olika kontoren.

Stängda dagar

Dagar då bankkontoren har stängt.

Våra bankkontor har stängt vissa helgdagar på året som infaller måndagar - fredagar.

Presskontakt

Presskontakter

För press- och mediefrågor ring 08-614 81 25

Se även presskontakter på nordea.com

Information om banken

Information om banken

Nordea Bank AB (publ)
Adress: Smålandsgatan 17, 105 71 Stockholm

Organisationsnummer: 516406-0120

Telefon: 08-614 70 00
E-post: info@nordea.se

Registreringsnummer för moms: SE663000019501


Banken står under tillsyn av Finansinspektionen.

Koder vid bankärenden 

För att vi ska kunna hjälpa dig när du ringer till oss behöver du ha din personliga kod eller kontokod tillgänglig. 

Beställ personlig kod eller kontokod

Privatkund

  • Ring 0771-22 44 88. Välj Kundcenter för att beställa personlig kod. 

Företagskund 

  • Med PlusGirokonto: ring 0771-350 360. Välj Kundcenter för att beställa kontokod.
  • Med Nordeakonto: ring 0771-33 55 99. Välj Kundcenter för att beställa personlig kod. 

Skicka oss dina synpunkter och förslag

Vi vill gärna ha dina synpunkter för att bli en bättre bank för dig.

Använd formuläret för att berätta för oss vad du tycker

Klagomål

För oss i Nordea är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Motsvarar vi inte dina förväntningar vill vi veta det. Har du ett klagomål ber vi dig ta kontakt med ditt kontor för utredning och svar i ditt ärende.

Hit kan du vända dig: