Reklamation av insättning i insättningsautomat

Gick någonting fel när du gjorde din insättning via insättningsautomat? Blev beloppet inte insatt eller blev endast delar av beloppet insatt?

I dessa situationer kan du göra en reklamation. 

Kontrollera kontot först

Innan du skickar in reklamationen är det bra om du kontrollerar vilket belopp som satts in på ditt konto för att vara säker på att du behöver reklamera.

Reklamera via Kundcenter

Du kan ringa till Kundcenter 0771- 22 44 88, som hjälper dig att fylla i uppgifterna och skickar reklamationen. Du måste kunna identifiera dig med mobilt bank id eller e-kod.

Reklamationsblankett

Du kan själv reklamera via reklamationsblanketten, Det gör du genom att skriva ut och fylla i blanketten nedan och skicka in till adressen som står på blanketten. 

Reklamationsblankett insättningsautomat (pdf, 120 KB)Öppnas i nytt fönster

Tips om konton och betalningar

Children swinging in the garden  

Hushållsekonomi och budget

Vardagsekonomin handlar om att balansera utgifter mot inkomster. Det gäller att hitta bra rutiner som förenklar dina vardagsärenden

Lady advisor standing by desk  

Utbetalningskort

Så här gör du för att lösa in ett utbetalningskort i Nordea.