Varför ska jag ha personlig kod?

En personlig kod är bra att ha för att:

  • kunna skaffa ett nytt Mobilt BankID om ditt gamla har gått ut eller om du behöver spärra det,
  • kunna logga in i appen och/eller identifiera dig när du kontaktar oss.

Den personliga koden är fyrsiffrig och viktig att lägga på minnet. Tänk på att personlig kod inte är samma sak som PIN-koden till ditt kort eller säkerhetskoden till ditt mobila BankID.

Skaffa personlig kod 

För dig som har Mobilt BankID utfärdat av Nordea 

  • Appen: logga in och klicka på Profil, välj In- och utloggning och sedan Personlig kod, klicka på Ändra för att välja ny personlig kod.
  • Nätbanken: logga in och klicka på ditt namn i menyn uppe till höger, välj sedan Personlig kod. 
  • Talsvar: ring 0771-22 44 88, välj 1 för Talsvar och tryck 58# för Välj/byt personlig kod.

För dig som saknar Mobilt BankID utfärdat av Nordea

  • Kundservice: ring 0771-22 44 88 och välj personlig service. 
  • Kontor: Besök ett bankkontor för att få din personliga kod via SMS.

Skaffa personlig kod i nätbanken

Logga in och Välj personlig kod under Övriga tjänster.

Logga in i nätbanken Öppnas i nytt fönster