Mobilt BankID, BankID på fil och kort

BankID är en personlig elektronisk ID-handling som du använder för att legitimera dig och godkänna handlingar på Internet. På Nordea har vi BankID till mobil, surfplatta, dator och på kort.

Om BankID Mer fakta Priser och villkor Om BankID

Om BankID

Mobilt BankID ger dig tillgång till en rad tjänster både i och utanför Nordea. Du kan använda appen till Internetbanken, Mobilbanken, Swish, kortköp m.m. BankID på fil eller kort är ett alternativ för dig som saknar en smartphone.

Dina fördelar med Mobilt BankID

  • Logga in och signera snabbt och enkelt i Nordeas privattjänster och hos myndigheter.
  • App i mobilen - du har den med dig.
  • Fungerar även när du loggar in via din dator.
Mer fakta

Här kan du använda BankID

Mobilt BankID:

BankID på fil och kort

  • Webbtjänster hos myndigheter och företag

Se även Använda BankID i Nordeas tjänster för företag

Allmänna förutsättningar

  • ha ett svenskt personnummer och vara minst 11 år.
  • vara ansluten till Nordeas Internet- och telefontjänst.

Systemkrav

Aktuella systemkravÖppnas i nytt fönster finns på BankID:s hemsida.

Spärra BankID

Du ska genast spärra ditt BankID om du misstänker att någon obehörig har fått tillgång till det, till exempel om din mobil eller dator har blivit stulen.

Du kan spärra ditt BankID i Internetbanken Privat eller genom att ringa oss på 08-402 5710. Det går även bra att besöka ett Nordeakontor.

Förutsättningar som gäller för alla

  • ha ett svenskt personnummer och vara minst 11 år.
  • vara ansluten till Nordeas Internet- och telefontjänst.

Systemkrav

Priser och villkor

Priser

BankID är kostnadsfritt i Nordea.

Kostnad för internetåtkomst vid användning av Mobilt BankID kan tillkomma hos din mobiloperatör beroende på abonnemangsform.

Villkor BankID

BankID, Allmänna villkor (pdf, 131 KB)Öppnas i nytt fönster