Försäkringen som du får när du betalar hela beloppet med ditt Nordea Premium täcker varor värda upp till 30 000 kronor och upp till 25 000 kronor med ditt Nordea Gold eller Nordea Credit kort. Försäkringsgivare är Moderna Försäkringar.
Betala med ditt Nordea Premium/Nordea Gold eller Nordea Credit när du ska handla på nätet så aktiveras en leveransförsäkring som täcker:
- Skadat paket
- Tomt paket/varan stulen
- Förlust av paket vid transport
Med försäkringen i Nordea Premium/Nordea Gold och Nordea Credit får du ersättning motsvarande varans inköpspris. Då kan du köpa något nytt, eller få dina omkostnader betalda om du behöver skicka varan i retur. Försäkringen gäller vid köp av företag registrerade inom EU, Island, Norge, Schweiz och Liechtenstein.
Se fullständiga försäkringsvillkor här ovan.
Täcks inte ditt köp av Leveransförsäkring vid internetköp?
Är varans värde under 1.000 kronor eller har du handlat från en hemsida utanför EU, Island, Norge, Schweiz eller Liechtenstein? Då kan du istället utnyttja din reklamationsrätt.
En av fördelarna när du väljer att betala med kort är att du har möjlighet att reklamera ditt köp. Det kan du göra om exempelvis dina beställda varor inte dyker upp eller om du blir dubbeldebiterad. Du kan även reklamera ditt köp om företaget du handlat av går i konkurs innan du fått din vara.
Reklamationsrätten gäller när du betalar med ditt kort i butik och på internet både i Sverige och utomlands. Det finns ingen beloppsgräns för värdet av varor som kan reklameras.
Läs mer om kortreklamation