Betala med ditt Nordeakort när du ska handla på nätet

Om varan som du har beställt på Internet har skadats under leveransen eller inte kommit fram till dig så kan vi hjälpa dig med ersättning. Försäkringsgivare är Moderna Försäkringar.

Kredit- och betalkort Leveransförsäkring*Försäkrings -  villkorFörköpsinformation
Nordea Premiumtäcker varor upp till 30 000 kronorPremium Öppnas i nytt fönsterLäsÖppnas i nytt fönster
Nordea Goldtäcker varor upp till 25 000 kronor
Gold Öppnas i nytt fönsterLäsÖppnas i nytt fönster
Nordea Credittäcker varor upp till 25 000 kronor
Credit Öppnas i nytt fönsterLäsÖppnas i nytt fönster
Nordea Debitingår inteDebit Öppnas i nytt fönsterLäsÖppnas i nytt fönster
* Varans inköpspris ska vara minst 1 000 kronor och vara betald till 100 procent med kortet. För att försäkringen ska gälla måste ditt kort vara giltigt vid skadetillfället.

Betala med ditt Nordeakort när du ska handla på nätet

Försäkringen som du får när du betalar hela beloppet med ditt Nordea Premium täcker varor värda upp till 30 000 kronor och upp till 25 000 kronor med ditt Nordea Gold eller Nordea Credit kort. Försäkringsgivare är Moderna Försäkringar.

Betala med ditt Nordea Premium/Nordea Gold eller Nordea Credit när du ska handla på nätet så aktiveras en leveransförsäkring som täcker:

  • Skadat paket
  • Tomt paket/varan stulen
  • Förlust av paket vid transport

Med försäkringen i Nordea Premium/Nordea Gold och Nordea Credit får du ersättning motsvarande varans inköpspris. Då kan du köpa något nytt, eller få dina omkostnader betalda om du behöver skicka varan i retur. Försäkringen gäller vid köp av företag registrerade inom  EU, Island, Norge, Schweiz och Liechtenstein. 

Se fullständiga försäkringsvillkor här ovan.

Täcks inte ditt köp av Leveransförsäkring vid internetköp?

Är varans värde under 1.000 kronor eller har du handlat från en hemsida utanför  EU, Island, Norge, Schweiz eller Liechtenstein? Då kan du istället utnyttja din reklamationsrätt. 

En av fördelarna när du väljer att betala med kort är att du har möjlighet att reklamera ditt köp. Det kan du göra om exempelvis dina beställda varor inte dyker upp eller om du blir dubbeldebiterad. Du kan även reklamera ditt köp om företaget du handlat av går i konkurs innan du fått din vara.

Reklamationsrätten gäller när du betalar med ditt kort i butik och på internet både i Sverige och utomlands. Det finns ingen beloppsgräns för värdet av varor som kan reklameras. 

Läs mer om kortreklamation