Välkommen till onlinekontoret

På onlinekontoret får du som är Förmånskund eller Premiumkund rådgivning genom onlinemöte och kan ha mötet där det passar dig bäst. Som kund på onlinekontoret får du tillgång till ett team av rådgivare som finns tillgängliga för att tillsammans med dig sätta upp en plan för sparande och placeringar, boende och försäkringar. Onlinekontoret har öppet både vardagar och helger.

Om Onlinekontoret

Vi vill att du ska kunna få rådgivning på det sätt som det passar din livsstil. Onlinekontoret är för dig som vill sköta dina bankärenden där det passar dig. Därför kan du nu sitta var du vill när du får rådgivning av en Personlig Bankman på onlinekontoret. 

Precis som vid ett möte öga mot öga går rådgivaren igenom din ekonomiska situation, ditt intresse för placeringar, din syn på risk och framför allt - målet med ditt sparande. Rådgivaren delar sin datorskärm för att kunna visa bilder och annan information för dig som är relevant för rådgivningen.

För att kunna ha Onlinemöte behöver du:

  1. En dator eller iPad
  2. Internetuppkoppling 
  3. Telefon
  4. Kunna identifiera dig genom Mobilt BankID alternativt med kort och kortläsare.

Bli kund på Onlinekontoret

  • Du som redan är kund i Nordea och vill byta kontor till Onlinekontoret kan göra det genom att ringa Telefonbanken på 0771-22 44 88. Om du vill att vi ringer dig kan du fylla i dina kontaktuppgifter längre ned på sidan.
  • Om du inte är kund i Nordea sedan tidigare är du välkommen att bli kund hos oss. När du har blivit kund på Nordea kan du välja att bli kund på Onlinekontoret. 

Rådgivarna 

På Onlinekontoret arbetar vi som ett team och hjälper alla kunder tillsammans. På så sätt ökar vi vår flexibilitet och tillgängligheten för dig blir optimal. Alla rådgivare är licensierade av SwedSec.