Frågor och svar om Onlinemöte

Här har vi samlat frågor och svar om Onlinemöte.

Finns det någon risk att obehöriga kan ta del av informationen i onlinemötet?
Svar:

Nej, onlinemötet sker i en krypterad miljö inför Nordeas brandväggar. Teoretiskt sett finns det alltid en risk, men vi bedömer den som minimal.

Kan jag genomföra ett onlinemöte om jag använder en Ipad?
Svar:

Ja du kan genomföra ett onlinemöte via din Ipad. För att det ska fungera måste du vara ansluten till en wifi uppkoppling samt ha laddat ner appen Skype för företag. Du ansluter till mötet genom att klicka på länken du fått i din Internetbank.

Kan jag och min kollega eller partner båda ansluta till samma onlinemöte från olika platser?
Svar:

Ja, det går bra att ansluta från olika platser om ni båda har fått varsin inbjudan med möteslänken till er Internetbank Privat. Meddela er rådgivare att ni behöver varsin inbjudan.

Krävs det att jag har något speciellt program installerat på min dator för att jag ska kunna vara med på ett onlinemöte?
Svar:

Ja, Första gången du ansluter till ett onlinemöte behöver du installera ett så kallat plug-inprogram. Du hittar installationsguider på nordea.se/onlinemöte under fliken "Så här gör du".

Om jag behöver hjälp med tekniken eller har tekniska frågor kring som rör onlinemöte, var vänder jag mig då?
Svar:

Om du behöver teknisk hjälp eller har frågor kring hur tekniken fungerar vid ett onlinemöte är du välkommen att ringa vår support på 0771-42 15 16. Supporten har öppet alla dagar klockan 08 - 20.

Vad kan jag få rådgivning om i ett onlinemöte?
Svar:

Du kan få rådgivning om precis samma saker som vid ett fysiskt möte. Exempel på ämnen är sparande, pension och lån.