e-betalning via Nordea

Installera

Här finner du allt du behöver för att kunna implementera e-betalning i din webbutik. Vi rekommenderar att du läser igenom installationsmanualen först. Där kan du läsa om förutsättningarna och våra säkerhetsföreskrifter.

e-betalning manual på svenska (pdf, 181 KB)Öppnas i nytt fönster

e-betalning manual på engelska (pdf, 179 KB)Öppnas i nytt fönster

När du ska installera e-betalningslösningen i din webbutik

  1. Installera e-betalning i webbutiken enligt manualen.
  2. Kontakta Nordea Kundcenter Support på Nordea för ett testköp eller tekniska frågor angående implementationen.
  3. Testköpet godkänns av Nordea Kundcenter Support.
  4. Du kan nu erbjuda ett nytt betalningssätt i din webbutik. 

Nordea har bytt sigillmetod för e-betalning från Giroprotector (MAA) till HMAC

Både HMAC och Giroprotector (MAA) kommer att kunna användas parallellt under en övergångstid. Inga MAA-nycklar kommer dock att genereras efter den 31 mars 2010.

Befintliga kunder som ännu ej har bytt till nya säkerhetsmetoden HMAC bör snarast vända sig till sin betalväxel alternativt Nordea Kundcenter Support, se kontaktuppgifter nedan.

Presentera e-betalning som betalningssätt

Lägg in bild på Nordeas logotype på den plats i din webbutik där du vill visa dina kunder att du erbjuder e-betalning via Nordea. Detta gör så att dina kunder ser vår logotype och vet att de kan betala säkert.

Frågor?

Vid frågor om implementering, drift eller övrig support, kontakta Nordea Kundcenter Support på telefonnummer 0771-77 69 88 eller via e-post till moc.aedron@troppus-e (öppet vardagar 08.00-17.00).